Beantwoorden
Yvo2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

SSL op Users.telenet.be

Hoi allemaal,

Was benieuwd of er iemand in geslaagd was om zijn persoonlijke pagina op users.telenet.be via HTTPS beschikbaar te krijgen.

Dit om van die vervelende foutmelding vanaf te geraken dat je website "not Secure" is in het merendeel van de browsers ...

Indien dit niet moest kunnen had ik graag een idee gehad of Telenet plannen had om hier op korte termijn iets aan te doen ...

Bij voorbaat dank voor jullie antwoorden.

 

mvg, Yvo

7 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

SSL op Users.telenet.be

Op de gratis webruimte van Telenet is geen SSL / https mogelijk. Telenet heeft dit niet geactiveerd.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

SSL op Users.telenet.be

@Yvo2  Wat had je gedacht? Die webruimte ie een klein geschenkje waar je wat kunt op experimenteren met HTML. Geef dan liever 50€ per jaar uit bij een provider waarbij je al een eigen domeinnaam hebt, met daaraan verbonden mailboxen en veel meer ruimte en ook PHP en een certificaat en dergelijke kunt gebruiken. Die webruimte is een gratis snoepje. Ik vraag mij af welke andere providers (proximus, Orange, of wie dan ook) ook gratis webruimte geven. Het is in ieder geval geen  verkoopsargument. Ze zullen daar wel niet in investeren.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
KelvinUceta
Freshman Veelweter
Berichten: 174
De magic number! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO!

SSL op Users.telenet.be


@igvfer  schreef:

@Yvo2  Wat had je gedacht? Die webruimte ie een klein geschenkje waar je wat kunt op experimenteren met HTML. Geef dan liever 50€ per jaar uit bij een provider waarbij je al een eigen domeinnaam hebt, met daaraan verbonden mailboxen en veel meer ruimte en ook PHP en een certificaat en dergelijke kunt gebruiken. Die webruimte is een gratis snoepje. Ik vraag mij af welke andere providers (proximus, Orange, of wie dan ook) ook gratis webruimte geven. Het is in ieder geval geen  verkoopsargument. Ze zullen daar wel niet in investeren.


't spijt me @igvfer, maar "gratis snoepje" is het niet echt, hoor!

 

Alles wat je in een abonnementspakket krijgt kan/mag niet als "gratis" worden beschouwd, echter stel me de vraag of dit "gratis snoepje" geen soort compensatie is van providers om hun erg hoge prijzen te rechtvaardigen.

 

Eerlijk gezegd, een volwaardig webruimte zou toch niet zo veel kosten aan de providers, een hosting control panel zoals cPanel of Plesk en dat is het! Support? Niet echt nodig, Telenet doet het nu al met alles rond "Networking" (Port Forwarding, etc...).

 

Ik ben wel met je eens op de feit van 50€/jaar aan een webruimte uit te geven.

 


Dubito, ergo sum
MOBO: ASUS TUF Z690-PLUS - CPU: Core i9-12900K - AIO: Corsair H100i Elite LCD
RAM: 32 GB DDR4 3200 Ghz - GPU: MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6G
OS: Win 11 Pro
Tags (3)
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

SSL op Users.telenet.be

@KelvinUceta  Voor mij is die webruimtet een snoepje dat er in lang vervlogen tijden is ingeslopen en waar ze ook niet meer in investeren. Ik heb trouwens al betalende webruimte van het prille begin, de jaren 90. Ik denk dat zelfs maar een kleine 10% van de klanten die ruimte gebruikt. En qua investeringen is er wel wat meer nodig dan een Plesk. Indien ze dit promoten moeten ze meer ruimte voorzien op de servers, zeker sneller en met meer geheugen op de servers, backup garanties en zoveel meer. Ik zie zelfs dat ze daar totaal geen publiciteit voor maken voor die gratis webruimte en zelfs amper nog vermeld wordt. Voor mij is het in elk geval er voornamelijk om te doen dat ik een goede internetverbinding heb. En liefst nog wat meer upload. 😉

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
KelvinUceta
Freshman Veelweter
Berichten: 174
De magic number! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO!

SSL op Users.telenet.be


@igvfer  schreef:

@KelvinUceta  Voor mij is die webruimtet een snoepje dat er in lang vervlogen tijden is ingeslopen en waar ze ook niet meer in investeren. Ik heb trouwens al betalende webruimte van het prille begin, de jaren 90. Ik denk dat zelfs maar een kleine 10% van de klanten die ruimte gebruikt. En qua investeringen is er wel wat meer nodig dan een Plex. Indien ze dit promoten moeten ze meer ruimte voorzien op de servers, zeker sneller en met meer geheugen op de servers, backup garanties en zoveel meer. Ik zie zelfs dat ze daar totaal geen publiciteit voor maken voor die gratis webruimte en zelfs amper nog vermeld wordt. Voor mij is het in elk geval er voornamelijk om te doen dat ik een goede internetverbinding heb. En liefst nog wat meer upload. 😉

 


'tuurlijk dat weinig klanten die webruimte gebruiken daar kan je zo goed als "niets" meedoen, handig is het zeker niet.

 

Betalend webruimte is handig en tamelijk goedkoop, naar mijn mening moet Telenet geen zorg maken over data servers voor hun klanten, bijvoorbeeld, we huren een dedicated server in Duitsland waar we 2 instances van onze online gaming, SQUAD, hosten, 3 Windows VM's waar andere clans hun online gaming hosten en 4 webpagina's van clans dat geen webruimte hebben of niet zicht kunnen permitteren, maandelijks kostprijs 110.84€ bij GamerzHost.de

 

Ik neem aan dat "Plex" een typo zal zijn en dat je als webmaster "Plesk" kent, zo niet: Plesk features, het grootst concurrent van cPanel.

 

Grtz,

 

 

 


Dubito, ergo sum
MOBO: ASUS TUF Z690-PLUS - CPU: Core i9-12900K - AIO: Corsair H100i Elite LCD
RAM: 32 GB DDR4 3200 Ghz - GPU: MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6G
OS: Win 11 Pro
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

SSL op Users.telenet.be

@KelvinUceta en dan is er nog Directadmin ook nog dat voor servers zelf ook goedkope optie heeft voor een jaar, met een goedkope VPS server kan je dan zelf je site's hosten en alles zelf doen (voor wie de kennis heeft).


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Yvo2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

SSL op Users.telenet.be

Bedankt voor jullie antwoorden !

Heb website ondertussen al verhuisd naar easyhost.be.