De Netweters
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Safeguard en HP printer werken niet samen

Beantwoorden
CBrasp
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Hi there! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Netjes!

net Safeguard geactiveerd en één keer raden - de HP printer doet het niet meer 🙂

Ik lees dat er nog mensen deze problemen hebben gehad, maar die topics zijn al relatief oud.

Ik heb in het verleden met de Telenet security pack soortgelijke problemen gehad, maar daar kon je zelf prutsen met de instellingen van de firewall. Bij safeguard vind ik die optie niet.

Terwijl ik wel op de website van HP vind hoe het zou moeten staan:

CBrasp_0-1626900185909.png

 

 

HP Printers - Firewall Blocking Driver Install or Printer Function (Windows) | HP® Customer Support

 

Iemand enig idee hoe ik onder de motorkap geraak om 1) te controleren of alles goed staat en 2) het eventueel aan te passen.

Ik heb de voor de hand liggende dingen al geprobeerd zoals het uitzetten van safeguard home voor de printer en de printer verslepen naar Iot zone en terug naar home zone - allemaal zonder resultaat.

 

grtjs

Cindy

Tags (2)
0 Likes
Beantwoorden
7 reacties
CBrasp
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Hi there! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Netjes!

als ik de tool van HP probeer krijg ik het volgende:

CBrasp_0-1626900585056.png

 

0 Likes
Beantwoorden
patrick37
Experienced Meesterweter
Berichten: 2845
Alles op zijn plek! PhD in problem solving! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

@CBrasp  

Begrijp dit probleem niet hoor. Heb zelf ook Safespot actief en hier werkt de printer zonder enig probleem. Heb ook een HP printer een iets uitgebreider als die je zelf hebt heb ik gezien maar dat doet niet terzake. Ik moet niks instellen moet niks in de lot zone zetten moet ook voor de rest geen andere dingen doen om die printer werkend te krijgen. De printer zit ook niet aangesloten op de safeguard want dat gaat niet en heeft ook geen nut aangezien de safeguard voor de mobiele toestellen is die je mee buiten kan nemen zoals een gsm. 

 

Enige wat ik gedaan heb is de Safespot laten activeren , dan natuurlijk alles instellen van de safespot app en gedaan. De printer werkte direct want heb dat natuurlijk getest. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
BillyX
Experienced Meerweter
Berichten: 107
Warming up? BINGO! De volle 100! Een bus vol!

Ik moet @patrick37 bijtreden. Ook hier werken de printers gewoon zoals je zou verwachten samen met Safespot. Maar als je toch blijvende problemen hebt hiermee waarom schakel je dan Safespot niet uit op de printer zelf?

 

Maar zoals ik al vele malen eerder heb gezegd Safespot en Safespot Guard blijven gewoon black boxen. Niemand weet echt wat er technisch achter de schermen gebeurd.

0 Likes
Beantwoorden
nickw
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Handje vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Hey, jij weer! :-)

@CBrasp 

Uninstall zowel je printer als HP Smart. Herstart je pc en download de recentste HP software/drivers. Vervolgens installeren.

 

Mogelijks wordt tijdens het installatieproces iets specifieks correct geregistreerd en is er geen sprake meer van een zogeheten false positive.

 

0 Likes
Beantwoorden
CBrasp
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Hi there! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Netjes!

@nickw 

dank je voor de tip

maar hoewel hij de printer wel vond - geraak ik niet hier voorbij:

CBrasp_0-1626983354298.png

 

0 Likes
Beantwoorden
nickw
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Handje vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Hey, jij weer! :-)

@CBrasp 

 

Jammer.

 

Daar anderen blijkbaar geen problemen ervaren, kun je eens nagaan welke firewall aanstaat?

 

Je gaat naar Configuratiescherm en kiest Windows Defender Firewall. Normaal gezien zou je daar iets moeten zien staan als "Deze instellingen worden beheerd via de leverancierstoepassing ..." "Particuliere netwerken" en "Gast of openbare netwerken" zouden beide in 't rood moeten staan, erop wijzende dat Windows Defender Firewall - zoals het hoort - uitstaat.

 

Er is een heel kleine kans dat bij jou twee firewalls tegelijk aanstaan; zowel die van Windows als die van Telenet. Bijvoorbeeld, toen ik vroeger over Kaspersky beschikte moest ik de firewall van Windows handmatig permanent uitzetten teneinde eventuele conflicten te voorkomen.

0 Likes
Beantwoorden
BillyX
Experienced Meerweter
Berichten: 107
Warming up? BINGO! De volle 100! Een bus vol!

Het eenvoudigste om echt te kijken of Safespot hier het probleem veroorzaakt is om deze eens uit te schakelen op de printer. Je doet dit met de Safespot app. 

0 Likes
Beantwoorden