Beantwoorden
CBrasp
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Safeguard en HP printer werken niet samen

net Safeguard geactiveerd en één keer raden - de HP printer doet het niet meer 🙂

Ik lees dat er nog mensen deze problemen hebben gehad, maar die topics zijn al relatief oud.

Ik heb in het verleden met de Telenet security pack soortgelijke problemen gehad, maar daar kon je zelf prutsen met de instellingen van de firewall. Bij safeguard vind ik die optie niet.

Terwijl ik wel op de website van HP vind hoe het zou moeten staan:

CBrasp_0-1626900185909.png

 

 

HP Printers - Firewall Blocking Driver Install or Printer Function (Windows) | HP® Customer Support

 

Iemand enig idee hoe ik onder de motorkap geraak om 1) te controleren of alles goed staat en 2) het eventueel aan te passen.

Ik heb de voor de hand liggende dingen al geprobeerd zoals het uitzetten van safeguard home voor de printer en de printer verslepen naar Iot zone en terug naar home zone - allemaal zonder resultaat.

 

grtjs

Cindy

Tags (2)
0 Likes
11 reacties
CBrasp
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Safeguard en HP printer werken niet samen

als ik de tool van HP probeer krijg ik het volgende:

CBrasp_0-1626900585056.png

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Safeguard en HP printer werken niet samen

@CBrasp  

Begrijp dit probleem niet hoor. Heb zelf ook Safespot actief en hier werkt de printer zonder enig probleem. Heb ook een HP printer een iets uitgebreider als die je zelf hebt heb ik gezien maar dat doet niet terzake. Ik moet niks instellen moet niks in de lot zone zetten moet ook voor de rest geen andere dingen doen om die printer werkend te krijgen. De printer zit ook niet aangesloten op de safeguard want dat gaat niet en heeft ook geen nut aangezien de safeguard voor de mobiele toestellen is die je mee buiten kan nemen zoals een gsm. 

 

Enige wat ik gedaan heb is de Safespot laten activeren , dan natuurlijk alles instellen van de safespot app en gedaan. De printer werkte direct want heb dat natuurlijk getest. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Safeguard en HP printer werken niet samen

Ik moet @patrick37 bijtreden. Ook hier werken de printers gewoon zoals je zou verwachten samen met Safespot. Maar als je toch blijvende problemen hebt hiermee waarom schakel je dan Safespot niet uit op de printer zelf?

 

Maar zoals ik al vele malen eerder heb gezegd Safespot en Safespot Guard blijven gewoon black boxen. Niemand weet echt wat er technisch achter de schermen gebeurd.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
nickw
Experienced Meerweter
Berichten: 104
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Safeguard en HP printer werken niet samen

@CBrasp 

Uninstall zowel je printer als HP Smart. Herstart je pc en download de recentste HP software/drivers. Vervolgens installeren.

 

Mogelijks wordt tijdens het installatieproces iets specifieks correct geregistreerd en is er geen sprake meer van een zogeheten false positive.

 

0 Likes
CBrasp
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Safeguard en HP printer werken niet samen

@nickw 

dank je voor de tip

maar hoewel hij de printer wel vond - geraak ik niet hier voorbij:

CBrasp_0-1626983354298.png

 

0 Likes
nickw
Experienced Meerweter
Berichten: 104
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Safeguard en HP printer werken niet samen

@CBrasp 

 

Jammer.

 

Daar anderen blijkbaar geen problemen ervaren, kun je eens nagaan welke firewall aanstaat?

 

Je gaat naar Configuratiescherm en kiest Windows Defender Firewall. Normaal gezien zou je daar iets moeten zien staan als "Deze instellingen worden beheerd via de leverancierstoepassing ..." "Particuliere netwerken" en "Gast of openbare netwerken" zouden beide in 't rood moeten staan, erop wijzende dat Windows Defender Firewall - zoals het hoort - uitstaat.

 

Er is een heel kleine kans dat bij jou twee firewalls tegelijk aanstaan; zowel die van Windows als die van Telenet. Bijvoorbeeld, toen ik vroeger over Kaspersky beschikte moest ik de firewall van Windows handmatig permanent uitzetten teneinde eventuele conflicten te voorkomen.

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Safeguard en HP printer werken niet samen

Het eenvoudigste om echt te kijken of Safespot hier het probleem veroorzaakt is om deze eens uit te schakelen op de printer. Je doet dit met de Safespot app. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
Patrick1003
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Safeguard en HP printer werken niet samen

Dag
Al enig idee van een oplossing ?

Ik heb juist hetzelfde probleem als aangemeld .
HP printer en telenet safeguard geven een probleem .

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Safeguard en HP printer werken niet samen

@Patrick1003 

Welke oplossing ? Denk dat je ten rade moet gaan bij Telenet zelf want wij hebben die oplossing ook niet. Ja de oplossing kan zijn je Safespot terug te deactiveren maar erg vreemd dat je problemen hebt. Zoals ik al eerder heb aangegeven hier werkt het perfect de printer doet wat die moet doen op elk toestel Safespot actief Safeguard actief en we kunnen printen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Patrick1003
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Safeguard en HP printer werken niet samen

In de geschiedenis zie je duidelijk dat het NIET bij IEDEREEN werkt !

Misschien wel bij jou .

 

Ik weet wel dat ik bij telenet moet zijn !

Ik vraag hier gewoon aan de originele persoon die het probleem aanmeldde of hij misschien al een oplossing had vernomen .

 

En het terug uitschakelen van safeguard is HELEMAAL NIET de oplossing ! ! !
Dan heb je geen beveiliging meer .

 

 

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Safeguard en HP printer werken niet samen

@Patrick1003 

Heb er ook niet bij vermeld dat het de definitieve oplossing is maar het is een oplossing die je wel tijdelijk kan gebruiken. Er zal uiteindelijk ene definitieve oplossing komen maar wanneer geen idee. 

 

Maar veel topics zijn er niet over dus bij de meeste zal het geen probleem zijn anders waren er meer topics over te vinden lijkt mij dan. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes