Beantwoorden
Yava
Freshman Weetjesweter
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Safeguard en safespot

Ik heb nu Safeguard en safespot in mijn one-abo. In het voorstel van mijn 'nieuwe telenet’- abonnement valt safespot sowieso weg. Safeguard wodr standaard aangeboden. Het gevolg is dat mijn IOT-apparaten en mijn mobiele toestellen buitenshuis niet meer beveiligd zijn met enkel safeguard. De AI- bot van telenet zegt dat ik dan aangewezen ben op een externe beveiliging. Is dat zo? Dus is sagdeguard eindelijk waardeloos. Kan iemand me hierbij helpen?

2 reacties
Suzy
Community Manager
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! Tag away, my dear! TAGGING MASTER!

Safeguard en safespot

@Yava Inderdaad, Safespot en Safespot Guard maakt geen deel meer uit van het nieuwe Telenet. Wat wel nog altijd bestaat is Safesurf, een gratis optie die is inbegrepen bij Telenet-internetabonnementen en je nog steeds extra bescherming biedt tegen phishing en andere online gevaren en dit voor alle toestellen die verbonden zijn met het thuisnetwerk.

Wat doet Safesurf nu exact?

• Controle van websites: Safesurf voert korte reputatiescans uit op de websites die je als klant bezoekt. Als een website bekend staat als phishing of gevaarlijk, wordt de toegang geblokkeerd.
  • Blokkeren van gevaarlijke websites: bij verouderde HTTP-sites of websites op de lijst van gevaarlijke websites, krijg je als klant een foutmelding of wordt de toegang direct geblokkeerd.
  • Bescherming tegen virussen en malware: door gevaarlijke websites te blokkeren, vermindert Safesurf ook de kans op het downloaden van virussen of malware.

Thuis ben je dus nog altijd extra beschermd, maar voor onderweg zoek je best een vervanging voor de 'Safespot Guard'-bescherming op je toestellen.

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Yava
Freshman Weetjesweter
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Safeguard en safespot

Beste mevrouw,

Bedankt voor jouw bericht. Als ik het goed begrijp is safespot, voor een particulier, dan niet heel interessant meer. Ik meen te weten dat hi-end smartphones (android) al vrij goed beveiligd zijn en biedt safespot, voor die 8€ per maand, nauwelijks een extra beveiligingslaag.

Beste groeten,

Yanic