24752
netweters
|
152352
antwoorden
|
20691
vragen
|
Ik probeerde vandaag backup problemen van mijn server (met DirectAdmin) naar mijn NAS via FTP op te lossen.
En plots kon ik mijn server niet meer bereiken.
Pingen naar het IP adres lukt zelfs niet meer.
Telenet support: bekende dat hij daar niets kende.
Ik probeerde al van alles, blijkbaar als ik de Mac Passtrough uitschakel werkt het wel.
Maar wanneer ik de Mac Passtrough weer inschakel, kan ik weer niet meer verbinden.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Bij Telenet krijg je geen vast publiek IP-adres, misschien heeft Telenet je IP-adres gewijzigd.
Heeft daar niets mee te maken.
De server waarover ik spreek staat in het buitenland en heeft niets met Telenet te maken.
Het IP adres dat ik probeer te pingen is dus NIET HET TELENET IP ADRES.
Stond eigenlijk ook al duidelijk in de eerste post.
Gevonden: DA had mijn Telenet IP geblacklisted.
In jouw eerste post was het niet klaar. Je spreekt van "je eigen server".
Dus als ik je begrijp:
1) kan je vanaf thuis geen FTP verbinding maken met een externe server als MAC passthrough geactiveerd is.
2) lukt wel als MAC passthrough niet aanstaat.
In beide gevallen dus via een PC die verbonden is met een eigen router achter je Telenet HGW?
Misschien is het IP adres van jouw router geband?
Indien jouw router MAC spoofing ondersteunt, kan je de WAN poort een nieuw MAC adres geven, dan krijg je op je router een nieuw IPv4 adres (en moet je de MAC passtrough terug activeren met de nieuwe MAC
[EDIT] 16:15
Ik zie dat je de oplossing al hebt, het was dus zoals ik dacht ... banned IPv4 adres 🤔
O nee
Bij Telenet bussiness krijg je wel een vast publiek IP-adres
Als particulier heb ik in het verleden 2 jaar bussiness gehad.