Beantwoorden
-Bart-
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken!

'Slangetje'= ethernetkabel te zien in Mijn Telenet.

Hoi allen

Aanvullend op mijn vraag op het verwijderen van toestellen in het thuisnetwerk heb ik nog een kleine vraag.

Als ik in Mijn Telenet kijk, zie ik een lijst van alle verbonden toestellen. Sommige hebben een Wifi-symbooltje andere een 'slangetje'. Dus draadloos of ethernetkabel denk ik dan. In praktijk klopt dit toch niet. Mijn GSM staat netjes mee in het lijstje met verbonden toestellen, maar zou verbonden zijn met een ethernetkabel. Wat dus niet is. Heeft iemand een idee hoe dit komt?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Bart 

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Symbolen toestellen verbonden met modem

 

2 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

'Slangetje'= ethernetkabel te zien in Mijn Telenet.

Heb je buiten de Telenet modem nog toestellen die een Wi-Fi signaal uitzenden, bvb een eigen router of access point?

Ik kan me voorstellen dat de Telenet modem denkt dat deze via kabel aangesloten is als het toestel via een van die toestellen verbinding maakt.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

'Slangetje'= ethernetkabel te zien in Mijn Telenet.

Daar hoef je niet aan te twijfelen, @WG94 , toestellen die niet rechtstreeks aan de WiFi van de router maar aan de WIFi van een AP (of dergelijk), dat bekabeld is aangesloten aan de router, worden inderdaad door de router beschouwd als aangesloten via kabel.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.