Beantwoorden
elBenito
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Primeur!

Smart TV aansluiten op internet

Beste, sinds een tweetal jaar heb ik in de slaapkamer recht boven onze modem een Panasonic smart TV staan. Indertijd was het aansluiten op het internet een fluitje van een cent, met de WPS-functie. Sinds ik een nieuwe (witte) modem heb, lukt het me echter niet meer om deze smart TV opnieuw te verbinden. Ook niet als ik de netwerknaam en/of coderingssleutel aanpas. Kan er iemand mij een oplossing aanreiken? Alvast bedankt.

0 Likes
3 reacties
Ex-Netweter
 

Smart TV aansluiten op internet

@elBenito 

WPS staat om veiligheidsredenen nu standaard af op alle Telenet modems.

Je kan het hier (even) terug aanzetten op jouw "Mijn Telenet" website:

Internet / je thuisnetwerk / Modem details / WPS

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/wireless-modem-instellen

Opgelet! Mijn Telenet ligt vandaag 25/10/2020 uit tot 18u00 wegens verbeteringswerken!

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Smart TV aansluiten op internet

@elBenito komt deze tv tevoorschijn op het overzicht van uw verbonden aparaten? 

Je moet eerst uw connectie op de tv "vergeten" en dan pas de nieuwe connectie maken. Als je hetzelfde SSID (naam) aan het netwerk hebt gegeven met je nieuwe modem, zal dit waarschijnlijk het probleem zijn. De nieuwe modem heeft een ander mac adres en zal worden herkend door de tv onder het oude mac adres. 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
elBenito
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Primeur!

Smart TV aansluiten op internet

Beste, bedankt voor de tip. De WPS functie stond inderdaad niet aan. Verbinden via WPS lukte vervolgens echter nog steeds niet. Maar terwijl ik in 'Mijn telenet' zocht naar de sectie waar ik deze WPS functie op de modem kon aanzetten, viel me op dat daar nog de oude netwerknaam en bijgevolg de oude code werd vermeld. Bij het invoeren van deze oude netwerknaam & code lukte het wel om de TV terug te verbinden. Vreemd dat hier nog de oude gegevens van kracht zijn, maar het kan misschien het proberen waard zijn bij andere mensen die ook problemen hebben bij het (opnieuw) verbinden van hun smart TV na de aanschaf van een nieuwe modem.