Beantwoorden
Gooz74
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! It's your eighth party! Leesbeest! Mooi, mooi!

Snelheid Fibernet Shake

Ik heb sinds lange tijd een Fibernet Shake incl Digitale TV.

Ik ben tevreden met de indeling van deze shake maar ik heb toch een vraag rond de snelheid hiervan.

 

op 24 juni 2012 heeft Telenet zijn snelheden aangepast waardoor de snelheid van Fibernet van 50 mbps naar 60mbps gegaan is. Ook de snelheid van mijn Fibernet is toen mee gestegen van 50mbps naar 60mbps.

 

Afgelopen jaar heeft Telenet zijn snelheden weer verhoogd waardoor Fibernet van 60mbps naar 100mbps gegaan is. Echter is hier mijn snelheid NIET mee gestegen en zit in bijgevolg nog steeds op 60mbps.

 

Heeft er iemand een idee waarom mijn snelheid niet meegestegen is naar 100mbps?

0 Likes
25 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Snelheid Fibernet Shake

Je kan ook houden wat je nu hebt.Niets verplicht je.

Ik verwacht voor jou oude formule geen boost meer.

 

Moaner schreef


Volledig akkoord ,behalve het gedeelte  vaste lijn €20  p/m €240 p/j ,voor wat dan

---------------------------------------------

Antwoord

Whoppa is alleen in 3 pack en kost 75,95 euro netto omdat er 'n pak korting in zit.

 

Neem je nu alles apart,Fibernet internet 200/12= 70.79 euro

HDtv  incl kabel  abo+ huur digicorder = +-26 euro,Kostprijs  voor de 2 samen 96,79 euro netto.

ZONDER TELEFONIEVrouw Verdrietig

 

Voor een duidelijk antwoord  kan alleen Telenet jou van antwoord dienen op het nummer 015/66.66.66

 

0 Likes
Gooz74
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! It's your eighth party! Leesbeest! Mooi, mooi!

Snelheid Fibernet Shake

Natuurlijk kan ik houden wat ik nu heb maar ik heb nog steeds geen (duidelijk) antwoord op de vraag.

 

Als Telenet duidelijk zegt dat Fibernet van 60mbps naar 100mbps gaat, waarom is mijn Fibernet dan op 60mbps blijven steken? Fibernet is toch Fibernet, niet?

Er staat duidelijk in dat enkel de Basic klanten niet mee stijgen.

http://www.zdnet.be/nieuws/161665/telenet-verhoogt-internetsnelheden-opnieuw/

 

Zeg nu niet dat dit komt omdat dit in het "Shake" pakket zit, want in 2012 zat mijn Fibernet ook in het Shake pakket en toen ben ik wel mee gestegen van 50mbps naar 60mbps.

http://www.zdnet.be/article/140283/telenet-verhoogt-internetsnelheid-en-downloadlimiet/

0 Likes
Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 411
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Snelheid Fibernet Shake


@Gooz74 schreef:

Natuurlijk kan ik houden wat ik nu heb maar ik heb nog steeds geen (duidelijk) antwoord op de vraag.

 

Als Telenet duidelijk zegt dat Fibernet van 60mbps naar 100mbps gaat, waarom is mijn Fibernet dan op 60mbps blijven steken? Fibernet is toch Fibernet, niet?

Er staat duidelijk in dat enkel de Basic klanten niet mee stijgen.

http://www.zdnet.be/nieuws/161665/telenet-verhoogt-internetsnelheden-opnieuw/

 

Zeg nu niet dat dit komt omdat dit in het "Shake" pakket zit, want in 2012 zat mijn Fibernet ook in het Shake pakket en toen ben ik wel mee gestegen van 50mbps naar 60mbps.

http://www.zdnet.be/article/140283/telenet-verhoogt-internetsnelheid-en-downloadlimiet/



@Gooz74 schreef:

Natuurlijk kan ik houden wat ik nu heb maar ik heb nog steeds geen (duidelijk) antwoord op de vraag.

 

Als Telenet duidelijk zegt dat Fibernet van 60mbps naar 100mbps gaat, waarom is mijn Fibernet dan op 60mbps blijven steken? Fibernet is toch Fibernet, niet?

Er staat duidelijk in dat enkel de Basic klanten niet mee stijgen.

http://www.zdnet.be/nieuws/161665/telenet-verhoogt-internetsnelheden-opnieuw/

 

Zeg nu niet dat dit komt omdat dit in het "Shake" pakket zit, want in 2012 zat mijn Fibernet ook in het Shake pakket en toen ben ik wel mee gestegen van 50mbps naar 60mbps.

http://www.zdnet.be/article/140283/telenet-verhoogt-internetsnelheid-en-downloadlimiet/


Geef je 100% gelijk.

het enigste dat ik kan zeggen is bellen naar telenet,als de snelheden fibrenet omhoog gaan moet elke abbo die dat heeft meegaan,en geen flauwe kul.

Wens je veel geluk en hoop dat je een goede klantendienst medewerker  aan de lijn krijgt,maar zoals je al hebt gezegd vorrige posten oude abbo's wenst men niet meer en een soort van dwingen(pushen)naar een andere duurder abbo.

0 Likes
Gooz74
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! It's your eighth party! Leesbeest! Mooi, mooi!

Snelheid Fibernet Shake

@Moaner, zojuist de Telenet klantendienst aan de lijn gehad. Vriendelijke gast maar wat ik al dacht, ik blijf met hetzelfde zitten. 60mbps op mijn Shake en als ik sneller wil moet ik maar naar Whoppa gaan en zodus, volgens hun, €5 per maand meer betalen.

 

Volgens hun zaten die auteursrechten ook in de prijs van de €75 maar ik ben daar nog steeds niet zeker van. Is dit niet, dan wordt het ineens €10 per maand meer.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Snelheid Fibernet Shake

Whoppa kost 75,94 euro netto all in.

https://www2.telenet.be/nl/alles-in-een/whop-whoppa/

0 Likes
Gooz74
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! It's your eighth party! Leesbeest! Mooi, mooi!

Snelheid Fibernet Shake

@robatoras, als je enkel komt zeggen dat Whoppa €75,94 kost all-in, gelieve dan niet meer te reageren.

Die plaat is ondertussen al grijs gedraaid en je blijft de echte vraag maar ontwijken hé.

 

Ik zou wel eens graag weten of je zelf een Telenet werknemer/verkoper bent? Want daar begint het toch stilaan op te lijken.

 

Nog een vraagje, ziten in die €75.94 ook de auteursrechten die Telenet maandelijks doorrekent?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Snelheid Fibernet Shake


@Gooz74 schreef:

@robatoras, als je enkel komt zeggen dat Whoppa €75,94 kost all-in, gelieve dan niet meer te reageren.

Die plaat is ondertussen al grijs gedraaid en je blijft de echte vraag maar ontwijken hé.

 

Ik zou wel eens graag weten of je zelf een Telenet werknemer/verkoper bent? Want daar begint het toch stilaan op te lijken.

 

Nog een vraagje, ziten in die €75.94 ook de auteursrechten die Telenet maandelijks doorrekent?


 

Ja, all-in, staat duidelijke op de site en vanaf 14/02/2016 1.99€ erbij.

In de prijs van de kabel en DTV zitten de auteursrechten er al altijd in. Als taat dat op de factuur apart vermeld. Begrijpend lezen is ook een gave.

Dat is dus: Digtale TV met de huur van een digicorder inbegrepen, vaste telefonie en internet 200

Wat de aanpassingen van snelheid zullen zijn eind januari, begin februari is nog niet bekend maar dat zal alleen maar zijn voor de huidige internet formules die in een whop of whoppa pakket zitten. Bestaande internet formules zoals internet 60 en oudere formules zoals comfortnet, expressnet, Basic XL (die hebben sommige klanten ook nog)worden niet meer aangeboden en zullen waarschijnlijk ook niet aangepast worden buiten de prijs Gefrustreerde smiley

Dus je hebt 2 opties:

Of je abonnement aanpassen of je abonnement opzeggen.

Kan wettelijk naar aanleiding van de opslag maar kan bij Telenet sowieso altijd, elke dag (vooropzeg 30 dagen, strikt genomen). Telenet heeft maar 1 product meer met een contract van minimum 6 maanden en dat is Sporting Telenet.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Snelheid Fibernet Shake


@Gooz74 schreef:

Natuurlijk kan ik houden wat ik nu heb maar ik heb nog steeds geen (duidelijk) antwoord op de vraag.

 

Als Telenet duidelijk zegt dat Fibernet van 60mbps naar 100mbps gaat, waarom is mijn Fibernet dan op 60mbps blijven steken? Fibernet is toch Fibernet, niet?

Er staat duidelijk in dat enkel de Basic klanten niet mee stijgen.

http://www.zdnet.be/nieuws/161665/telenet-verhoogt-internetsnelheden-opnieuw/

 

Zeg nu niet dat dit komt omdat dit in het "Shake" pakket zit, want in 2012 zat mijn Fibernet ook in het Shake pakket en toen ben ik wel mee gestegen van 50mbps naar 60mbps.

http://www.zdnet.be/article/140283/telenet-verhoogt-internetsnelheid-en-downloadlimiet/


Juist lezen wat er staat. Internet Fiber 60 deel uitmakend van WHOP gaat naar 100 Mbps.

Let op de vetgedrukte letters. Zoals eerder gezegd: begrijpend lezen Verlegen smiley



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Snelheid Fibernet Shake

One to watch
Gooz74
 
Re: Snelheid Fibernet Shake

Zojuist de Telenet klantendienst aan de lijn gehad. Vriendelijke gast maar wat ik al dacht, ik blijf met hetzelfde zitten. 60mbps op mijn Shake en als ik sneller wil moet ik maar naar Whoppa gaan en zodus, volgens hun, €5 per maand meer betalen.

Ze zeggen DUIDELIJK bij de klantendienst dat je met hetzelfde blijft zitten,wat moet je nog meer weten, blijven zeuren hier zal daar niets aan veranderen.

Ik persoonlijk zou het niet pikken,jou oude formule weer verhogen naar 100Mbps,je zit momenteel wel met onbeperkt volume in de dal uren,en 500GB vast in de piek uren terwijl whop100Mbps  klanten meer betalen en maar 150GB vast krijgen.En daarna moeten betalen voor extra volume blokken indien ze met 150GB niet rond komen in de maand.Telenet beslist niet wij,en kun je zich daar niet in vinden,trek je conclusie.

 

ik werk niet voor Telenet.Wel +15 jaar trouwe klant met 4 x een upgrade zelf doorgevoerd

0 Likes
Gooz74
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! It's your eighth party! Leesbeest! Mooi, mooi!

Snelheid Fibernet Shake

Ik trek ook mijn conclusies en na alles goed afgewogen te hebben zal er toch een upgrade van mijn Shake aankomen.

 

Maar het kan toch geen kwaad om af en toe kritisch te zijn en te vragen waarom er geen verhoging van de snelheid van Fibernet gekomen is in 2015 en wel in 2012 en aankaarten dat ik vind dat klanten toch, bewust of onbewust, gedwongen worden naar een duurdere formule. Ik vind dit nog steeds niet correct.

 

De reden dat ik zal overschakelen naar Whoppa heeft dan ook te maken met de kwaliteit die Telenet al jaren levert en de tevredenheid van mezelf (+15j) bij Telenet.

 

Toch allemaal bedankt voor de reacties hier

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Snelheid Fibernet Shake

Omdat fibernet dat jij hebt niet Fiber is wat nu bestaat
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes