Beantwoorden
Asansi
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Handje vol! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Soms even moeten wachten tot webpagina's laden?

Heb je soms ook voor dat wanneer je een webpagina voor het eerst probeert in te laden je 1 a 2 seconden moet wachten eer die effectief laad?  Heb je ook ipv6 geactiveerd op je computer?

 

Dan kan je last hebben van het feit dat de ipv6 stack default primeert bij windows.  Dit kan je "oplossen" door ipv4 weer primair in te stellen.

 

Dit kan door in de registry een key toe te voegen (of aan te passen als die al bestaat)

(!Opgelet, de verkeerde key aanpassen kan er voor zorgen dat je pc niet meer opstart!)

 

Location: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip6\Parameters\
Name: DisabledComponents
Type: REG_DWORD
Min Value: 0x00
Max Value: 0xFF (IPv6 disabled)

 

Deze zet je op 20 (hex) welke er dan voor zal zorgen dat ipv4 weer de preferred stack wordt ipv ipv6.   Hierna reboot en normaal gezien zouden de pagina's nu weer sneller moeten lijken te laden.

 

Interessante pagina's :

 

https://support.microsoft.com/en-us/help/929852/guidance-for-configuring-ipv6-in-windows-for-advance...

https://superuser.com/questions/436574/ipv4-vs-ipv6-priority-in-windows-7

2 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Soms even moeten wachten tot webpagina's laden?

Dit lijkt me interessant voor gebruikers die al wat meer vertrouwd met het registry, maar voor een beginner zou ik het toch niet aanraden.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Soms even moeten wachten tot webpagina's laden?


@sb  schreef:

Dit lijkt me interessant voor gebruikers die al wat meer vertrouwd met het registry, maar voor een beginner zou ik het toch niet aanraden.


‘t Zijn hier niet ‘allemaal’ noobs he 😉

txs for the tip!


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.