Beantwoorden
icyjamie
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Soms geen connectie na upgrade naar modem CH7465LG

Gisteren nieuwe router geïnstalleerd. Eerst was die niet goed geregistreerd en na 2x bellen was het eindelijk in orde, zo dacht ik. Random krijg ik de ene keer wel, de andere keer geen connectie met een website. Als ik switch van methode (bv. eerst wireless via de telenet modem, dan wireless via andere router) gaat het even, maar dan terug problemen. Zowel bedraad, wireless als powerlines geven die problemen. Zou het eenvoudigweg een slechte router kunnen zijn, die constant faalt (bv. niet goed route, de nat die problemen geeft enz)? Met de vorige heb ik jaren kunnen werken zonder enig probleem.

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Swap router naar ch7465LG zware problemen

0 Likes
6 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Soms geen connectie na upgrade naar modem CH7465LG

@icyjamie wordt de 24*8 CH7465LG HGW 3.0  nog geleverd?

0 Likes
icyjamie
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Soms geen connectie na upgrade naar modem CH7465LG

Ik heb “een” ch7465LG meegekregen. Geen idee wat die 24*8 betekent, echter. Is het de bedoeling dat ze die niet meer meegeven?

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Soms geen connectie na upgrade naar modem CH7465LG

@icyjamie Mocht je nu een update doen naar ONEup ben je met deze modem docsis 3.0 niets meer,dan wordt die gecapt op 400Mbps in plaats van 1Gbps.En ben je genoodzaakt een docsis3.1 te nemen.

Verschil tussen jou docsis3.0 en de nieuwste docsis3.1 kan je hier onder  kezen.

https://exosanty.be/telenet-giga-speedboost-de-moeite-waard/

0 Likes
icyjamie
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Soms geen connectie na upgrade naar modem CH7465LG

Ja, weet ik. Ik kreeg echter de 3.1 niet gratis mee, of ik moest oneup nemen. 
Wat ook spijtig is: ze hebben niet gateway mac address gebruikt om te provisionen (ik had het nochtans gevraagd), en dus kan ik nu weer geen bridging doen, waardoor elk router/mesh systeem die ik zou kopen, gewoon een duur access point zou zijn. 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Soms geen connectie na upgrade naar modem CH7465LG


@icyjamie  schreef:

Ja, weet ik. Ik kreeg echter de 3.1 niet gratis mee, of ik moest oneup nemen. 
Wat ook spijtig is: ze hebben niet gateway mac address gebruikt om te provisionen (ik had het nochtans gevraagd), en dus kan ik nu weer geen bridging doen, waardoor elk router/mesh systeem die ik zou kopen, gewoon een duur access point zou zijn. 


Het kan effe duren eer je ziet dat je toestel juist geprovisioneerd is. Blijft het uit, neem dan contact met Telenet.

0 Likes
icyjamie
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Soms geen connectie na upgrade naar modem CH7465LG

Ik heb ondertussen ontdekt waar het probleem lag. Ze hadden alles gereset, waaronder ook basis address van gateway. Mijn eigen router had ook dat address, en dat conflicteerde. Dus terug op een ander geplaatst, en alles werkt terug.

Ze hebben als mac address echter niet het gateway mac address gebruikt, maar de mta. Dus ik denk dat het niet goedkomt zonder terug de helpdesk te contacteren. Dat is een hit and miss, als je toevallig iemand aan de lijn hebt die niet weet waarover je het hebt.