Beantwoorden
VerC
Professional Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your third party!

Soundbar met ingebouwde Chromecast werkt niet meer.

Ik heb een LG soundbar met ingebouwde chromecast (uitgebracht in 2018). Ik weet ondertussen dat het toestel nog steeds perfect werkt maar ik kan niet meer casten sedert ik de nieuwste Telenet modem (met WiFi 6) in huis heb gehaald. Blijkbaar kan deze ingebouwde chromecast niet overweg met deze nieuwe modem. Alles is gereset en heeft de laatste updates. Wat zou eigenlijk het probleem zijn dat dit niet meer lukt?

0 Likes
3 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Soundbar met ingebouwde Chromecast werkt niet meer.

@VerC Gebruik je alleen de nieuwe modem van Telenet of gebruik je uw eigen router achter de Telenet Modem ? 

Want dan heb je een dubbel NAT netwerk. Kan je ons even uw netwerk situatie toelichten aub ? 

Zo kunnen we je beter helpen. De situatie die je hebt is meestal als je 2 aparte netwerken hebt of aangelogd bent op een Guest netwerk.

De 2 toestellen moeten dus op hetzelfde netwerk zijn aangesloten.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
VerC
Professional Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your third party!

Soundbar met ingebouwde Chromecast werkt niet meer.

Hallo. Ik gebruik enkel de nieuwste modem van Telenet. Alles is op éénzelfde netwerk. Blijkbaar kan de ingebouwde chromecast van deze soundbar(uitgebracht in 2018) van deze generatie niet overweg met deze modem (wifi 6, ax).

Er is ook geen update meer mogelijk. Ik vind dit uiteraard heel jammer. Enkel terugkeren naar de vorige modem zou de oplossing zijn. 

Ik zou natuurlijk graag de nieuwste modem willen houden omdat ik reeds apparatuur heb die daar op afgestemd is.

Zou natuurlijk leuk zijn mocht er toch een oplossing kunnen gevonden worden met de nieuwste modem.

Alvast bedankt voor de reactie.

0 Likes
thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 233
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Soundbar met ingebouwde Chromecast werkt niet meer.

bij verandering van AP , en behoud van ssid en wachtwoord , connecteerde mijn chromeding ook niet meer geloof ik. even resetten (en ook eerst google de netwerkgegevens laten vergeten) ( het stelt voor om deze te onthouden) had met het opnieuw zoeken naar ap met het oude mac adres te maken denk ik. misschien makkelijker met eerst eens te laten verbinden op een ander ssid mocht je de opties niet te zien krijgen , en alweer te resetten om zo naar de nieuwe AP met oud ssid te gaan  . of ( zie andere topics hierover) misschien heeft het te maken met 5 ghz en 2.4 ghz band van verbinding dewelke niet meer te kiezen zijn zonder de helpdesk te bellen of een oudere gsm te gebruiken voor de configuratie ?

0 Likes