Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Zeer lage snelheid IP Ping 100 % verlies

Het is al een lange tijd dat ik ondervindt dat mijn snelheid zeer traag is , websites laden duurt lang. Nu ben ik enkele testen gaan doen en stel vast dat als ik een speed test doe. Ik niet hoger uit kom dan 30 mbs. Wat normaal veel hoger zou moeten zijn. In dos is het erger. Als ik mijn IP ping dan krijg ik 100 % verlies , als ik een website ping is er geen enkel verlies. De testen zijn gedaan met een desktop pc die via utp rechtstreeks aan de modem hangt. (Zelfde test gedaan met een externe router dat is juist hetzelfde)

Ik heb de technische dienst gebeld , en ze hebben de verbinding naar de modem getest. En stelde geen enkel verlies vast. Terwijl als ik men ip ping 100 % verlies heb raar ? en een website pingen daar geen verlies. Nu gaat er as vrijdag mij een technieker opbellen om samen te zoeken naar de oorzaak wat dit kan zijn. Ik heb een afbeelding hier gezet dan kan je dat zien wat ik getest heb. (speed testen staan er niet bij) overdag heb ik nog een redelijke snelheid. Maar in de avond uren is het zo heel traag dat het lijkt als of alles plakt. Een zeer diepe virus heeft niks opgeleverd. Het duurt zeer lang op een website te openen , maar eens die open is gaat het iets sneller maar wel trager dan het zou moeten gaan.

 

ip adres is verborgen en naam ook. Oeps foutje gezien in ip en aangepast

dos afbeelding.png

 

Hier is een afbeelding van een Speed Test op Telenet. Omstreeks 21h50 , meer snelheid haal ik er niet uit. Raar ik meet geen Up load snelheid ?

speed test.png

0 Likes
22 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5295
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Zeer lage snelheid IP Ping 100 % verlies

@Ex-Netweter 

Kan liggen aan een drukke node s’avonds waardoor de snelheid daalt, 

maar laten we eerst de testen doorstaan vrijdag als die persoon je belt van Telenet.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Zeer lage snelheid IP Ping 100 % verlies

Ja dat merk ik heel goed want overdag is de snelheid veel hoger , dan in de avond want is het een slakken snelheid. Ik wilde daar straks iets gaan aanpassen omdat ik een foutje zag in de afbeelding.  Ik was vergeten men ip adres te verbergen en het heeft iets van 15 min geduurd voor dat de website open ging. Eens die open is gaat het dan wel iets vlugger maar te traag om normaal te zijn. Ik heb heel lang geleden ook eens zo iets mee gemaakt , dan had ik 75 % verlies op en snelheid maar het ip adres was er wel en nu niet.

Bij Telenet hadden ze gemerkt dat er inderdaad een groot verlies was. En later bleek er een weerstand kapot te zitten in het kop station. Het rare was het was toen erg koud , en hoe warmer het was hoe trager en hoe kouder ho rapper. De persoon die het opgelost heeft is het zelfs op men vraag komen zeggen wat er aan de hand was. Die man heeft wel redelijk koud gehad want het was putje winter.

Dus ja afwachten wat de oorzaak is ben ook benieuwd ? heb al zitten zoeken op het web maar vindt er niet heel veel info over. Ga wel verder zoeken want wie zoekt die vindt he.

0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Zeer lage snelheid IP Ping 100 % verlies

Ben nog nooit onder de 800Mbps geraakt tussen 18 en 24 uur.

Upload nog nooit onder de 39Mbps

dannyro
Professional Meerweter
Berichten: 126
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Zeer lage snelheid IP Ping 100 % verlies

Als ik het goed begrijp, toch een windows pc?

0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Zeer lage snelheid IP Ping 100 % verlies

Windows 10.

UTP Belkin Cat5

Hoe hoger je formule,hoe sneller je speed.

Als je dan weet dat je het bij de concurentie moet doen aan amper 65Mbps gemiddeld.

0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Zeer lage snelheid IP Ping 100 % verlies

 

@Ex-Netweter 

Jou test is waardeloos.

Er is meer aan de hand.

Doe hier eens 'n test

Speedtest door Ookla - De wereldwijde breedbandsnelheidstest

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Zeer lage snelheid IP Ping 100 % verlies

@Ex-Netweter  Dit is duidelijk dat je internetkabel slecht is. Je gebruikt een CAT5 die maar 100Mbps aankan.

Koop minstens een CAT5E kabel of beter CAT6 en je zal direct het verschil zien.

Doe deze test dan ook via uw pc met de nieuwe kabel direct aangesloten op je Telenet Modem.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Zeer lage snelheid IP Ping 100 % verlies

Bedankt voor de tip. Ik heb naar het Cat Type nog niet gekeken om te zien of het 5 of 6 is. Dat ga ik zeker bekijken. Alle kabels zijn Cat 5 E (alles nagezien) denk dat het ergens anders in zit ? 

Maar ik moet eerst even een ander probleem oplossen. Wsnt ik kan mijn Netwerk niet zien. En dat schijnt een veel voorkomend probleem te zijn. 

Daar ben ik nu mee bezig. Ik heb al veel info opgezocht en gevraagd , maar ik zit in de wacht bij Telenet om die afspraak af te zeggen voor as vrijdag. Want ik denk dat ze niets kunnnen doen. Afspraak is afgezegd.

Tis duidelijk dat het probleem ivm de snelheid op de pc bij mij ligt. Maar de snelheid via de Smartphone Android toch ook niet zo heel snel.  Is daar een verklaring voor ? Dat gaat via men eigen WiFi ofwel WiFi Free.  Misschien dat je daar iets meer over weet ? Ps de wifi uit de modem zou ik ook eens moeten testen via smartphone en zien wat dat zegt.

Ps ivm de cat type kabel daar had ik al meer over gelezen maar niet aan men eigen kabel gedacht. Dat heb jij nu dus wel gedaan.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5295
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Zeer lage snelheid IP Ping 100 % verlies

@Ex-Netweter 

Wifree is sowieso al traag internet, dus die gebruik je best niet thuis, je log best in op je eigen WiFi signaal dus van Telenet, 

test deze snelheid eens, zal wel lager liggen dan via kabel maar dan kan je direct ook zien of je via WiFi sneller internet hebt of niet, 

is de WiFi sneller dan kabel dan is er een probleem met de bekabeling, is dat trager dan je snelheid via de utp kabel dan zit je met een probleem op de modem of ergens buiten.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

Zeer lage snelheid IP Ping 100 % verlies

Ik heb eens het volgende gedaan en snelheid test gedaan. De wifi free modem uit gezet en alleen de wifi aan. De pc imgelogd en de snelheid was rond de 42 mbs zonder de utp aansluiting op de pc. Dan de utp aangesloten en wifi modem uit en de snelheid ging zowat met de helft naar benden.

Dat was via eigen router. Ben vergeten om een test te doen met utp rechtstreeks op de moden , dat ga ik morgen eens doen.

Maar volgens mij is er met die cat 5 e niks aan de hand. Maar ik zoek de fout in men netwerk instelling. Want daar heb ik het ip adres van de eigen router in gevuld en de dns server. Want als ik ipconfig/all in dos geef. Dan zie ik het ip van de router ook sls de utp aan de modem hamgt. En het problem is dat ik in netwerk niet in kan ik zie het niet.

Daar ben ik mee bezig. Als ik in dos men ip ping dan krijg ik 100 % loss. Das de fout volgens mij want ik kan het pingen maar 100 % ? Das niet juist.

Eerst dat oplossen , pas dan terug test met utp. En ik denk dat dan ok is ? 

Ik wacht op antwoord via mail van iemand ivp een instelling eerst doen om netwerk te zien. Ik zal later berichten op het verloop hiervan. Nu werk ik via telefoon op modem wifi de snelheid ligt iets hoger dan eigen wifi maar tis niet heel veel verschil. Ik merk wel dat sneller gaat. Dus de moden moet ok zijn en het zit niet buiten maar binnen in de pc.

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2678
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Zeer lage snelheid IP Ping 100 % verlies

Probeer ook eens andere utp poort op de modem

Er is verhaal van een paar dagen geleden het zelfde als jouw +-

hij staak de kabel op een andere poort en hij werkte weer goed

dus een probleem met modem (defect in modem) moet geruild worden

0 Likes
Sjekke
Experienced Meerweter
Berichten: 110
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Zeer lage snelheid IP Ping 100 % verlies

Juist testje gedaan. 960,27DL 47,72 UL

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5295
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Zeer lage snelheid IP Ping 100 % verlies

@Sjekke 

Geen foutje in uw upload, is het geen 37,72 ???


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Zeer lage snelheid IP Ping 100 % verlies

@luc55 

Ik kan even niet volgen sorry , tis ook al erg laat. Help even met UTP poort , en of er iets mis is met de modem ? Zou het niet weten , kan zijn. Ik heb de witte. Maar ik wil eerst zien of ik dat ander probleem al of niet kan oplossen  ?

0 Likes