Beantwoorden
George_
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
YEAH! CAPSLOCK DAY! On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Status modem geeft altijd oranje

Hallo ieder,

 

Vorige week was ik aan't rondneuzen op de telenet website en onder mijn profiel vond ik "Mijn thuisnetwerk" hier zag ik al mijn randapparatuur van Telenet, zoals mijn modem en de boosters.

Hierbij kan men zien of de toestellen naar behoren werken?

Groen = ok

Oranje = misschien offline 

Rood = problemen

Nu het rare is dat mijn modem steeds in oranje blijft? Ook kan men via "Mijn thuisnetwerk" de modem resetten, wat werkt maar steeds op oranje blijft!

Het is een laatste model modem een witte "24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS)"

Iemand ervaring met dit alles?

Alvast bedankt,

George

0 Likes
8 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Status modem geeft altijd oranje

De wegen der informatica zijn ondoorgrondelijk.

Werkt het normaal? Dan maakt het toch niets uit of dat lichtje organje is of zelfs paars uitslaat.

Werkt het niet? dan kan dit een indicatie zijn.

 

Hoe minder men weet, hoe aangenamer het leven. Men maakt zich over niets zorgen.

George_
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
YEAH! CAPSLOCK DAY! On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Status modem geeft altijd oranje

@janne_man lol, ik dacht ff terug aan de flowerpower tijden! En als er ergens een indicator /waarschuwing-lampje opstaat heeft dit een nut...Maar als men een voorgeschiedenis heeft met onbekende problemen met je Tv box geeft een niet correct weergeven indicatortje, lampje of kleurtje een mogelijke oorzaak van dit alles 😉 Dus... 😉 

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Status modem geeft altijd oranje

Ik zou zeggen, als alles goed werkt, never change a winning team. En dat ledje af en toe eens in het oog houden. Zolang er in combinatie met deze led geen groene ledjes blijven branden van de 3 bovenstaande, is er weinig aan het handje. 😉

Never trust in Dust
FilipDevry
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Jij bent af! Twee handen vol! Vernieuwde Telenet Webmail? It's your eighth party!

Status modem geeft altijd oranje

George,

Dit antwoord heb ik gevonden door rond te neuzen op het www. "Oranje lampje is een indicatie dat de menufunctie op de digicorder is geactiveerd. Gewoon op het huisje knop op het toestel drukken, en het lampje gaat uit. Waarschijnlijk heeft er iemand op gedrukt bij het afstoffen".Misschien is dit een mogelijke oplossing voor jou.  Laat je iets weten? Alvast dank.


Altijd ten dienste van iedereen !
0 Likes
George_
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
YEAH! CAPSLOCK DAY! On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Status modem geeft altijd oranje

LOL, het gaat helemaal niet over een ledje! Het gaat over de indicatie weergave en bij restart modem etc... op de website van Telenet in onderdeel Mijn thuisnetwerk.

En herladen of langer wachten dan 15 min... het blijft op oranje staan.

 

Screenshot 2019-07-27 at 14.25.04.png

 

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Status modem geeft altijd oranje


@George_  schreef:

LOL, het gaat helemaal niet over een ledje! Het gaat over de indicatie weergave en bij restart modem etc... op de website van Telenet in onderdeel Mijn thuisnetwerk.

...


Ik geef toe, ik had je initiële vraag ook zo niet begrepen.

De kleur van de tekst "Modem details", heeft geen andere betekenis dan dat je op deze tekst kan doorklikken.

Waarom dan de teksten Powerline ... en  Wifi ... niet in diezelfde kleur zijn, kan ik alleen maar veronderstellen. Ik zal je mijn veronderstelling geven. De juiste reden zal je moeten vragen aan diegene die deze pagina gemaakt heeft.

Om het gesimuleerde ledlichtje op deze pagina beter te laten uitkomen, is er voor gekozen om de kleur van deze linkteksten niet aan te passen.

 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Status modem geeft altijd oranje

@George_ de info van @janne_man is correct.

 

De tekstkleur van 'modem details' heeft geen indicatie. De uitleg over de kleuren gaat effectief om de bolletjes die voor de toestellen in je netwerk staan. De tekstkleur is hier inderdaad wat ongelukkig gekozen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

George_
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
YEAH! CAPSLOCK DAY! On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Status modem geeft altijd oranje

Bedankt janne_man en Suzy...

Ik trok dit alles ivm de toen slecht werkende Tv Box... heb er ondertussen ook niet meer bij stil gestaan of gecheckt daar de Tv box perfect werkt nu.

 

Met vriendelijke groet,

George.