Beantwoorden
BrunoXXL
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Gelezen en goedgekeurd!

Stroom naar bewakingscamera via een switch met PoE

Mijn Telenet installatie werkt goed, maar nu wil ik ook bewakingscamera’s installeren.
Ik kocht o.a. ip/PoE camera Eminent EM6360 R1 en de netwerkswitch Foscam PS108. De camera zou werken via POE en de switch heeft 4 uitgangen POE. Als ik de camera ‘traditioneel’ aansluit met een kabel en voor de switch de splitter met de netwerkkabel in de gewone uitgang v d switch en de voeding in het stopcontact werkt alles ok. Als ik de netwerkkabel in een POE uitgang van de switch stop en eerst de poweradapter uit het stopcontact haal werkt de camera niet. Normaal heb ik begrepen kan ik tot max 100 meter een POE camera van stroom en dataverbinding voorzien via de POE uitgang van de switch. De switch doet het verder goed en de camera ook. Ik ga niet de camera in een POE-uitgang v d switch stoppen EN ook stroom geven via de voeding want dan blaas ik wellicht de camera op.
Hoe los ik dit op? Ik heb nog drie andere POE camera’s aan te sluiten en als de POE het niet doet, moet ik bij de switch 4 voedingen in een stopcontact voorzien, maar dat was niet de bedoeling. De switch en de camera’s zijn volgens de specs PoE 802.3at (PoE+).

0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Stroom naar bewakingscamera via een switch met PoE

@BrunoXXL   Mijn eerste reactie is om na te kijken of de specificaties van de camera en de switch, in verband met POE, wel overeenstemmen.

Ik probeer eens de handleidingen te bekijken.

Ik zie niet direct iets maar ik vrees dat je de bijgeleverde adapter moet gebruiken. Die mogelijks midspan levert en niet endspan ( pin 1-2 en 3-6) zoals de switch levert.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BrunoXXL
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Gelezen en goedgekeurd!

Stroom naar bewakingscamera via een switch met PoE

Via de support van EMINENT weet ik nu de oorzaak van het probleem:

"De Eminent EM6360 camera's hebben passieve POE, dat betekend dat u helaas geen gebruik kunt maken van uw POE switch.  U zult de camera via de originele bekabeling moeten aansluiten om deze te laten werken. Met vriendelijke groet, Edward Eminent Support". Ik zal dus voor een reeks stopcontacten moeten zorgen, helaas. VRAAG: kan ik de vrije "PoE uitgangen van de switch nu gebruiken voor het aansluiten van 'normale' apparaten die geen PoE nodig hebben of zijn die poorten nu verloren?

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Stroom naar bewakingscamera via een switch met PoE

@BrunoXXL   Die poorten kan je perfect gebruiken voor andere niet POE-aansluitingen. Deze switch is slim genoeg om te zien of het apparaat stroom nodig heeft of niet. Meestal zelfs slim genoeg om te zien of het 12V of 24V moet zijn. Je moet er alleen voor zorgen dat je niet meer Watt aansluit dat de switch kan afgeven op al zijn poorten tesamen.

En hier nog wat uitleg over passieve POE:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1857683 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1679
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Stroom naar bewakingscamera via een switch met PoE

Heb je al eens geprobeerd met de poe switch en een korte kabel te verbinden aan je camera?

De max lengte van de kabel is inderdaad 100m maar je moet 12v/1A overhouden aan het einde. 

Er zou dus op lange afstand een verlies kunnen zijn van spanning zodat de camera niet werkt.

Op de handleiding van de camera is wel te zien hoe je de configuratie moet doen : https://www.eminent-online.com/media/media/manuals/EM6360_R0_20160628_manual_en.pdf

Zijn er op de POE switch niet teveel devices aangesloten? De max PoE stroomconsumptie is15.4W.

De kabel moet hierbij minstens CAT5 zijn.

Hou er rekening mee dat op de POE switch dat jij hebt 4 PoE Poorten + 4 normale Ethernet Poorten + 1 Uplink Ethernet Poort aanwezig zijn. Dus er zijn maar 4 poorten beschikbaar voor POE en niet allemaal!

Als het aan te weinig spanning ligt, kan je nog opteren voor een POE injector. Deze geeft dan ook spanning mee over de utp kabel.Hetzelfde principe dan de POE switch.

Dus het beste is alles na te kijken wat hierboven beschreven staat en ons even op de hoogte houden 😉

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes