24752
netweters
|
152359
antwoorden
|
20693
vragen
|
Hallo,
sinds de nieuwe Mijn Telenet interface is het niet meer mogelijk om subdomains in te stellen. Ik kan enkel instellen of ik mijn eigen mail server of die van Telenet wil gebruiken en of ik de eigen web server of die van Telenet wil gebruiken.
De GUI is ook zeer onduidelijk met een grote "OK" knop onderaan en een grote "Cancel" knop helemaal rechts.
Maar het ergste: de reeds geconfigureerde subdomeinen zijn allemaal verdwenen na een klik op "OK" (zonder iets te wijzigen). Met als resultaat dat voor mijn business account mijn websites niet langer bereikbaar zijn.
Iemand ervaring hiermee? Is de oude interface terug te vinden, of een API ergens?
Dank bij voorbaat,
MVG,
Tijl
Ik vermoed dat je buinessklant bent. Spreek je dan over de gratis webruimte? Die trouwens zeer beperkt is tot alleen html en een aantal beperkte scripts. Ik wist zelfs niet eens dat je daar subdomeinen kon instellen. Spreek je over betalende webruimte dan moet je wel contact opnemen met de business klantendienst.
Wat ik wel gemerkt heb is dat je soms moeilijk je weg vindt in de nieuwe interface. Zelf ondervonden met een probleempje met DTV. Na een week heeft de klantendienst dan de oplossing gevonden. Is blijkbaar een van de nog vele bugs in het programma.
Hallo,
bedankt voor uw antwoord en we zijn inderdaad business klant.
Maar (sub)domeinen (hostnames, FQDN, de naam van de website, ook URL's genoemd) staat in deze volledig los van webruimte.
Het is inderdaad mogelijk als businessklant om willekeurige subdomeinen aan te maken (bijv. admin.example.com), en bij de vroegere interface was dat eenvoudig, nu is dat onmogelijk.
Dat is intussen ook bevestigd door Telenet (via Facebook/zij belden mij op) en ze werken eraan om die interface te verbeteren, tot zolang moet ik mijn wijzigingen (bijv. ik wil dev.example.com laten doorsturen naar IP 1.2.3.4) doorbellen naar hun klantendienst. Waarvan ik trouwens nog steeds niet het business telefoonnummer weet.
Wat wel nieuw en interessant was: er bestaat iets dat 'a-desk' heet, speciaal voor business klanten, daar had ik geen idee van. Je moet wél eerst registreren waarna je een dag moet wachten op 'acceptatie'...
Het telefoonnummer zou zijn :
015 33 22 66
https://www2.telenet.be/nl/business/contact/telefonisch/
Het is natuurlijk een spijtige zaak dat ze je, toen je businessklant geworden bent, nooit de voordelen ervan uitgelegd hebben o.a. de A-desk.
In het beste geval heb je ze natuurlijk nooit nodig maar als je ze nodig hebt is het natuurlijk een voordeel.
Ikzelf ben geen businessklant heb mijn domeinen en hostruimtes niet bij Telenet dus van hieruit kunnen we je niet helpen.
Positief is in elk geval dat ze toegegeven hebben dat het probleem bij hen ligt en dat ze eraan werken.
Laat het hier weten als het opgelost is. Het moet niet altijd kommer en kwel.
@Ex-Netweter
Ik ben business klant en word ook nooit met de business dienst verbonden, ik denk dat ze het telefoonnummer controleren als je belt ofzo.
In ieder geval, als je belt vraag dan even of je bij de business klantendienst bent en ze zullen je doorverbinden als je fout zit. (Dan moet je zoals ik niet je uitleg 2 keer opnieuw doen 🙂 )
@Arthur2Ben je businessklant of ben je particulier klant met businessproducten? Als je als SOHO klant staat en je nummer staat ook in je klantenfiche als contactnummer zou je normaal gezien automatisch moeten verbonden worden.
@Arthur2 schreef:Volledig businessklant maar mijn nummer staat er niet in denk ik omdat ik ook niet gecontacteerd moet worden 🙂
Dan is het niet moeilijk dat ze je niet herkennen aan je nummer.
je kan ook naar de website van de A-desk gaan http://business.telenet.be/nl/syba of via de Telenet A-desk app.
Dan wordt jij opgebeld door de A-desk...
Ja maar zelfs met de vaste telefoon doet hij dat niet.
Maar ik zal eens nakijken of dat in die fiche staat die je vermeld hebt. Bedankt 🙂
(Al is het niet zo belangrijk, ik bel zelden)