Beantwoorden
Guillaume12
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Netjes! Primeur! Pageturner!

Synology DS218 kan geen verbinding meer maken

Ben al een tijdje gebruiker van een Synology DS218,

toen ik nog bij een andere provider zat werkte dit perfect, kon ik inloggen via Quickconnect en zo verder.

sinds kort terug klant bij telenet en nu kan mijn Synology enkel nog maar gebruiken intern (LAN) 

kan ik op geen enkele manier via mijn NAS verbinding maken met het internet.

ik zit een beetje met mijn  handen in mijn haar heb al van alles geprobeerd zonder resultaat, jammer genoeg konden ze mij van telenet uit ook niet helpen.

ik kijk alvast uit naar een oplossing en jullie hulp alvast bedankt!

Tags (3)
0 Likes
6 reacties
Appo
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
It's your ninth party! Smile! π-DAY! Dag van de Chocolade

Synology DS218 kan geen verbinding meer maken

Bij mij werkt dit wel bij telenet. Ik heb een DS218i van synology.

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Synology DS218 kan geen verbinding meer maken

Bij mij werkt het hoor. Vast IP adres ingesteld in de range 192.168.0.10 tot .99? DDNS correct ingesteld? In geval van geen quickconnect port forwarding juist ingesteld? Het zal met uw instellingen te maken hebben niet met de provider.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Synology DS218 kan geen verbinding meer maken

Ik heb een DS215J en het werkt perfect. Je hebt toevallig niet "quickconnect" uitgeschakeld in uw settings?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Guillaume12
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Netjes! Primeur! Pageturner!

Synology DS218 kan geen verbinding meer maken

ik heb dit probleem met mijn synology en bet BOXX van engie die geen verbinding krijgen via de ethernet poort dus denk ik wel dat het iets is in de router zelf, spijtig genoeg weet ik gewoon niet wat, op mijn synology krijg ik ook de melding regels voor poort doorsturen lukt niet of zoiets.

Guillaume 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Synology DS218 kan geen verbinding meer maken

De procedure om poorten door te sturen op de Synology werkt alleen met eigen routers niet met de modem router van Telenet. Kijk eerst eens welk IP adres die toestellen hebben of krijgen. Verander die zonodig naar een fixed IP ergens tussen 192.168.0.10 en .99. Dat is het begin. En dan kan je voor uw Synology ook eens je account bij Synology resetten en uw quickconnect herinstellen. En dan de poorten forwarden op "Mijn Telenet". De poorten die je nodig hebt om bepaalde apps van buitenaf bereikbaar te maken. Ik heb nog nooit iets niet aan de praat gekregen op een Telenet modem/router.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Guillaume12
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Netjes! Primeur! Pageturner!

Synology DS218 kan geen verbinding meer maken

Probleem is opgelost, 

gewoon Quickconnect eens uitschakelen en terug inschakelen .

bedankt voor de hulp!

 

Guillaume