24761
netweters
|
152491
antwoorden
|
20714
vragen
|
Hallo,
Ik ben van plan een TP-LINK Mesh Deco netwerk aan te maken.
Mijn huidige opstelling is ...
Een modem van Telenet in de kelder die naar mijn bureau loopt en aangesloten is met een TP-Link Archer Router.
Die router heeft een netwerknaam (Ssi) en paswoord.
Ik wil nu een TP-LINK MESH Deco X60 netwerk aanmaken met behoud van SSID en paswoord (van de Tp-link router)
Hoe ga ik best te werk?
Moet ik de TP-Link Archer Router afsluiten ... en het TP-LINK MESH Deco X60 rechtstreeks aansluiten op mijn Mesh systeem?
Graag duidelijke te ondernemen stappen aub ...
Grtz
Cla
Je zal eerst nog wat dingen moeten beantwoorden.
Wat SSID en wachtwoord betreft; dat zal je gewoon kunnen instellen op de Deco. Is een van de stappen tijdens de installatie...
1) Ik wil die Archer eigenlijk NIET behouden ... maar ik wel werk de SSID en paswoord van die Archer behouden omdat alles van wifi op die Archer staat.
Zo wil ik dus gemakkelijk de overstap naar Deco maken door die dezelfde naam te geven als de Archer
2) Ik heb een CH7465LG-TN (24*8 Doc 3)
3) Al mijn vaste verbindingen thuis zijn aangesloten op de Telenet modem (ook de Archer is nu verbonden met de Telenet modem die in de kelder staat ... en waar het wifi signaal nauwelijks te ontvangen is ... vandaar die extra installatie van de Archer)
Oké
1) Maw ... Ik gebruik de Rs232 vd Archer voor de 1e Deco?
2e) Mag dit hetzelfde SSID en wachtwoord zijn vd oorspronkelijke Archer? (zo hoef ik al mijn smart devices ws niet opnieuw in te stellen?)
3e) Bedoel je dat de DECO's elkaar conflicteren (als je meerdere DECO's instelt) ... of dat het evt zou conflicteren met echt Telenet netwerk??
Super antwoord en uitgelegd 🙂 ... waarvoor heel veel dank!!
Laatste vraag ... vind je de DECO X60 een goed systeem om eenzelfde netwerk te hebben in een redelijk intensief huiselijke omgeving?
... Of vind je andere Mesh systemen beter?
Geen probleem
Ik heb zelf geen enkel mesh-systeem staan. De Wi-Fi van de Telenet modem is momenteel voldoende voor mij. Meeste zaken zijn bekabeld verbonden en bereik is voldoende voor laptop & smartphones.
En moet ik dan niks aanpassen op de Telenet modem?
Het klopt dan toch dat ik 2 netwerken zal zien hé?
Telenet netwerk ... En mesh netwerk?
Of zie ik het verkeerd?
Wat ik wel niet goed snap ....als ik me j connecteer op mijn Telenet modem ... Dan haal ik met mijn (smartphone) wifi netwerk amper tussen de 50 en 60mbps!
Is dat niet verschrikkelijk weinig heel dichtbij de modem van Telenet??
welke speedtest gebruikt u - bent u verbonden op 2.4 of 5 ghz met de smartphone ? staat die in een tv kast met metalen deurtjes ofzo. welk is de afstand van uw test
Oakla en Telenet speedtest met de smartphone
(Smart kan zeker hogere snelheden aan ... Cfr andere testen elders)
2,4 GHz en staat vrij
Afstand is minder dan 1 m.
Vaste internetsnelheid perfect ... Tss 300 en 400mbps!
je zal toch eens een speedtest met pc of laptop moeten doen, om uit te sluiten dat het niet aan een overbezet wifi kanaal ofzo ligt
bekabeld met gigabit in een utp poort van de modem zou je bijna uw max snelheid moeten halen
als dit niet het geval is zal de wifi ook niet de schuldige zijn
kan je dat eens uitproberen eerst ?
edit ik zie net dat het bekabeld wel ok is
eventueel als telefoontoestel/tablet android is installeer eens een netmonitor - app en kijk naar of er veel overlappende wifi signalen op het kanaal dat uw modem gebruikt zijn
probeer eens op 5 ghz
en, hoe oud is de modem van uw installatie?
dan weten we welk hij maximum ondersteunt
de wifi 10 jaar terug was nog zo goed niet 😉
welke snelheid bereikt u met uw mesh set ?