TP-Link C9 Router krijgt geen IP adres meer
Hallo allemaal!
Ik heb (al jaren) een TP-Link C9 router + 2xEAP245 (op elk verdiep).
De modem van telenet (CH8568LG) gaat naar de router, dewelke alles alles verzorgt quasi IP-adressen (ik heb een aantal fixed nodig omwille van camera's en NAS).
Dit heeft jaren goed gewerkt, tot 2 weken geleden
Toen gebeurde het voor de eerste keer, maar sinds 2 dagen (bijna) constant
Nu krijgt echter de router (TP-link) geen IP adres meer van de telenet modem/router.
Ik dacht initieel dat de router defect was, maar ook een nieuw exemplaar heeft hetzelfde probleem, die krijgt geen IP adres van de telenet modem. Ook de EAP-accespoints krijgen (als ik deze rechtstreek op de telenet router hang) meer geen dan wel een IP adress. Ook manueel invullen van de IP-adressen neemt hij niet.
Vaak zie je dat de router na het opstarten even verbinding krijgt, maar na enkele minuten is dit weer gedaan.
Heeft iemand enig idee?
Buiten het standaard "dat is vreemd, we zien dat de signalen van de modem wel in orde zijn" heb ik nog niet kunnen krijgen van de helpdesk.
Dubbel probleem is dat ik in een nieuwer (lees goed geïsoleerd) huis woon, waar ik niet in kan bellen (tenzij over Wifi...), dus tot nu toe met de helpdesk over twitter....
Opgelost! Ga naar oplossing.