Beantwoorden
IkWeetHetNiet
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Alles op zijn plek! Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Technieker foutief aangerekend

Er is onlangs een technieker langsgekomen die de coax kabel van het verdeelblok naar de modem  heeft vervangen. Dit is iets wat ondertussen al 3 keer is gebeurd zonder dat ik hier ooit een euro voor heb moeten betalen.

Nu zie ik opeens dat er toch 85 euro extra is aangerekend hoewel de technieker duidelijk heeft gecommuniceerd dat de reparatie gratis was. Het zou enkel geld kosten als er iets aan de kabel in de muur moet gebeuren (meer specifiek de connectie waar de buitenkabel op zolder binnenkomt en wordt omgezet naar een binnenkabel), omdat dit geen eigendom is van Telenet. De reparatie aan de kabel van het verdeelblok naar de modem zou dan ook gratis zijn.

 

Zijn er nog mensen die iets gelijkaardig hebben meegemaakt?

 

Ik heb al contact opgenomen met de klantendienst van Telenet via messenger om dit te laten corrigeren, maar zij gaan niet verder dan "De technicus heeft aangegeven dat de afspraak aangerekend moest worden. Het gaat dus niet over een miscommunicatie maar over een kost die correct is aangerekend.".

 

Is mijn redenering nu zo fout of moet Telenet de prijs corrigeren?

 

 

 

Nu staat er deze maand opeens een extra kost van 85 euro op de factuur en ben benieuwd of er nog mensen zijn waarbij dit zo is verlopen.

0 Likes
8 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Technieker foutief aangerekend

@IkWeetHetNiet 

Alles wat een technieker komt doen bij jou thuis ter reparatie ligt aan de volgende regel :

Betreft het de installatie van Telenet waar de fout ligt zal de technieker niet aangerekend worden. Betreft het aan de installatie van de klant zal de technieker aangerekend worden. 

 

De kabel die daar ligt is iets wat een klant zelf kan vervangen en daar is geen technieker voor nodig en dat is ook geen kabel van Telenet zelf. Dus ja de kosten zijn correct aangerekend in dit geval. 

 

Onder de installatie van Telenet wordt verstaan :

 

Modem , digicorder en digibox en tv box en CI+ module , NIU en eventueel de AP en Powerlines van Telenet. 

 

Bekabeling valt er dus buiten behalve de buitenbekabeling die van Telenet zelf is die naar je TAP of paddestoel loopt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
IkWeetHetNiet
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Alles op zijn plek! Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Technieker foutief aangerekend

Nog een detail dat misschien toch van belang is. De technieker heeft de kabel vervangen omdat de kop niet goed op de kabel was gemaakt, de kabel zat veel de ver naar achter in de huls, dit zou dan voor slecht contact kunnen zorgen.

Die kabel is echter ook al eens door Telenet vervangen begin dit jaar, dus als deze kabel dan foutief/gebrekkig is geïnstalleerd kan dit toch geen kost zijn voor de klant?

 

En dan misschien nog een vraag. Waarom is dit dan nog nooit eerder aangerekend?
Deze kabel is bij mij geplaatst door telenet, altijd vervangen door telenet bij het plaatsen van een andere modem en heeft nooit geld gekost. Nu rekenen ze opeens 85 euro voor een kabel waar ik op zich niets mee te maken heb en dat zit me een beetje zuur.


Als het gaat over een simpele coax kabel vervangen dan doe ik dat zelf wel en dan weet ik ook dat het tegoei gedaan is. Als Telenet een kabel plaatst/vervangt, blijf ik ervan af zodat ik geen situaties krijg waarin ik me nu bevindt(the irony). 85 euro is toch wel een hele brok geld dat zomaar in een zwart gat verdwijnt.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Technieker foutief aangerekend

@IkWeetHetNiet 

Als er toen de tijd al problemen waren en je had het gemeld dan had je binnen de 14 dagen een gratis technieker terug gehad. Want je zegt het al die heeft het toen vervangen en niet aangerekend maar je had daarna wel problemen ? 

Bij het vervangen van een modem is de technieker gratis want dat is Telenet materiaal ( om het zo uit te drukken ). Maar de eerste technieker heeft dus de kabel vervangen maar niet goed gedaan of ergens een slecht contact gemaakt , noem het maar op. Dan moet je in actie komen want dan is het Telenet die het gedaan heeft. 

 

Nu begrijp ik maar al te goed dat die € 85 maar al te zuur opbreekt , zou hetzelfde hebben. Maar goed aan de andere kant het is geen Telenet materiaal het is een kabel , een coax kabel , die van je zelf is. Het gaat om een interne kabel die van de NIU naar de modem gaat en dat is de klant zijn kabel. Dat is de beredenering die erachter zit , dat kan een klant zelf vervangen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
IkWeetHetNiet
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Alles op zijn plek! Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Technieker foutief aangerekend

Ik begrijp het, maar de communicatie hier rond heeft me doen geloven dat alles gratis vervangen zou worden. I mean, de technieker zei dat het gratis was, de klantenservice zei dat het gratis was, de gebrekkige kabel is letterlijk geplaatst door telenet, .. ( merci voor u tijd btw 😉 )


De eerste technieker heeft de kabel en modem vervangen, de modem deed het gewoon niet meer. Hij heeft toen ook in 1 keer de kabel vervangen omdat dit al een oudere kabel was en hij liever meteen een nieuwe kabel stak (gratis). Ik heb toen ook niets laten weten omdat ik geen problemen meer had nu ik terug een werkende modem had. Ik heb ook meer dan een half jaar geen problemen meer gehad, maar de conclusie van de meest recente technieker was dat de kabel slecht was gemaakt en dat misschien de oorzaak was van mijn huidige problemen.

 

Maar hopen dat fiberklaar snel fiber legt in heel vlaanderen zodat andere bedrijven ook een acceptabele internetsnelheid kunnen aanbieden. Dan kan je tenminste overschakelen als telenet zijn gedrag u niet aanstaat.

 

TLDR; altijd de kleine lettertjes lezen, dat wat zwart-op-wit staat telt. Al de rest is gewoon woord tegen woord en bereik je niets mee.

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2678
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Technieker foutief aangerekend

alles na de nui en de modem is voor de klant (enkel als de modem naast de nui staat)

een geluk dat de kabel niet wordt  aangerekend .

probleem altijd binnen 14 dagen melden via e-mail ... waar een bewijs van is

niet telefoon .

technieker heeft geen tijd om facturen te maken is ook zijn job niet

en ruzie met een klant wel of niet heeft hij helemaal geen tijd voor

het probleem is opgelost

aan telefoon zeggen duidelijk kijk kabels na.

0 Likes
IkWeetHetNiet
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Alles op zijn plek! Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Technieker foutief aangerekend

Update:

Heb uiteindelijk via de ombudsdienst contact opgenomen en heb het volledige bedrag teruggekregen als tegoed op mijn Telenet rekening.

0 Likes
IkWeetHetNiet
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Alles op zijn plek! Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Technieker foutief aangerekend

UpdateUpdate: Ik kan het originele artikel niet aanpassen dus ik post het hier nog even voor de mensen die ooit nog op dit artikel uitkomen. Het uitvallen van het internet was niet verholpen en zit nog steeds met hetzelfde probleem.

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2678
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Technieker foutief aangerekend

ombudsdienst heeft dossier nog niet gesloten voor internet

dat staat nog open dit wil je zeggen of .....

0 Likes