Beantwoorden
StijnMichiels
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Telenet Access Point AP7465CE-TN

Ik heb al een lange tijd problemen dat het wifi signaal wegvalt wanneer ik op mijn tablet een spel (clash of clans) speel. Als ik andere dingen doe (youtube, internet, ed) merk ik geen problemen, maar ik vermoed dat dit spel constant verbinding heeft met een server, en dat dit in de andere gevallen niet zo is. De afstand tussen de modem en de woonkamer is ongeveer 7m en er zitten 2 muren tussen. Daarom dacht ik dat het probleem zou opgelost zijn als ik in de woonkamer een access-point zou plaatsen. Maar sindsdien zijn de problemen nog erger geworden... Nu valt de verbinding met momenten tot 10 keer weg op 5 minuten.

 

Ik heb het access-point toen terug uitgeschakeld en verder gesukkeld. Maar sinds begin dit jaar heeft mijn zoon een ps4 gekregen en heb ik het ap terug opgezet omdat ik meer vaste netwerkaansluitingen nodig had. Ik heb contact opgenomen met de telenet klantendienst en zij vertelden mij dat ik mijn wifi op een vast kanaal moet instellen. Ik heb dit gedaan, maar op de 5GHz frequentie. Nu kwam ik tot de vaststelling dat mijn laptop en tablet de 5GHz frequentie niet kunnen ontvangen dus wou ik dit omschakelen naar 2,4GHz maar sinds de aanpassing kan ik niet meer via mijn telenet aan het ap. Ik heb al contact opgenomen met de telenet klantendienst, maar daar was de enige uitleg dat ik kreeg: we kunnen een technieker langs sturen of je kan de stekker is uit het stopcontact trekken zodat het toestel reset. Ik heb dit laatste gedaan, maar het probleem blijft.

 

Nu zou ik graag het ap is terug naar fabrieksinstellingen willen resetten, maar kan nergens een handleiding vinden waarin dit uitgelegd staat. Weet iemand hoe dit moet?

 

En weet er iemand hoe ik het wegvallen van de wifiverbinding kan vermijden? Bestaat er een programma/app die de verbinding kan loggen zodat ik kan controleren of het aan de tablet of modem ligt? Als ik mijn smartphone als mobiel access-point instel en zo verbinding maak met mijn tablet om het spel te spelen heb ik wel een stabiele verbinding.

0 Likes
5 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet Access Point AP7465CE-TN

Is dat de access-point van Telent (wifi booster)? Indien ja, dan kan je zou daar aan kunnen via 'mijn telenet'.

Vermeld anders merk en model van het apparaat.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet Access Point AP7465CE-TN

Je hoeft niet noodzakelijk te kiezen tussen 2.4GHz of 5GHz. Je kan ook gewoon beide instellen met een afzonderlijke netwerknaam (SSID). Bijvoorbeeld mijnnetwerk (2.4GHz) en mijnnetwerk.5GHz. Het verleden heeft intussen al enkele keren aangetoond dat dit een oplossing kan zijn voor verbindingsproblemen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StijnMichiels
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Telenet Access Point AP7465CE-TN

Hey Janne_man,

 

Bedankt voor je reactie!

 

het gaat idd om het ap van telenet. 

Het probleem was dat ik al een hele week enkel aan de instellingen van de modem kon via mijn telenet, en dus niet aan de instellingen van het ap. Maar ik heb het daarnet nog een keer geprobeerd en nu is het wel gelukt. 

 

 

0 Likes
StijnMichiels
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Telenet Access Point AP7465CE-TN

Hey SB,

 

ik heb nu op zowel modem als AP de instellingen aangepast naar zowel 2,4 als 5GHz, beide op een vast kanaal. Ik kan de 2 frequentie niet apart benoemen zoals jij aangaf, ik vind het alleszins niet terug in mijn telenet.

 

Nog een vraagje, zet ik zowel de modem als het AP vast op hetzelfde kanaal (bv kanaal 11 voor 2,4GHz en kanaal 100 voor 5GHz) of geef ik ze elk een apart vast kanaal?

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet Access Point AP7465CE-TN

@StijnMichiels

 

SSID/netwerknaam instellen:

 

Mijn Telenet > Internet > Je thuisnetwerk > Modem details > Beveiliging >

Naam draadloos netwerk (SSID)

 

HGW (modem) en AP zet je beter op een ander kanaal. Sommigen verkiezen 1, 6 of 11 voor 2.4GHz, zelf zet ik het op mijn eigen router gewoon op automatisch en dat werkt (behalve voor 5GHz, om een of andere reden geeft dat hier problemen).


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes