Telenet DHCP problemen
Hoi iedereen,
Ik ben zelf IT'er, dus netwerken en instellingen zijn mij niet vreemd.
Ik merk de laatste tijd steeds meer problemen in mijn intern netwerk.
Ik heb geen statische IP's in mijn netwerk.
Het lijkt erop dat sommige toestellen te traag of zelfs geen IP ontvangen van de HGW router.
Ik heb een internet only abbonnement, dus geen Digibox meer.
Het probleem doet zich gek genoeg enkel voor op LAN, op WIFI kant werkt alles naar behoren.
Op mijn desktop pc is dat probleem snel verholpen door even snel een release, renew te doen.
Maar op mijn TV met netflix is dat een ander probleem. Dan moet ik de TV effectief uit de stroom halen en opnieuw opstarten.
Indien ik dit niet doe, krijg ik "Netflix NW-25 kan geen verbinding maken" te zien.
Het lijkt erop dat de TV opstart en netflix start nog voor hij effectief een adres heeft gekregen van de router.
Ik heb ook een WIFI booster die via de kabel verbonden is met de HGW. Ook deze heeft soms last met het vastkrijgen van een IP van de router. Waardoor alle toestellen die met de WIFI booster zijn verbonden, eveneens geen internet hebben.
Is mijn HGW router defect? Is er een probleem met de DHCP?
Ik heb al sterk overwogen om om te schakelen naar een modem only oplossing. Dan kan ik mijn intern netwerk op zijn minst zelf beheren. Maar ik zie wat op tegen de kosten die dat met zich meebrengt.
- Labels:
-
modem (HGW)
-
netwerken