Beantwoorden
lucky-stoke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Telenet Wifree

Hallo, sinds een 2 tal weken heb ik problemen om hier thuis telenetwifree te gebruiken.

 

Tot een 2 tal weken gellden werkte alles normaal, en nu heb ik het fenomeen dat ik mij kan aanmelden bij telenetwifree , maar dan met de melding  "beveiligd, geen internet".

 

m.a.w. ik ben aangemeld (lokaal) maar heb géén internet toegang.

Ik kan wel connectie maken naar https://www2telenet.be/nl   en daar al mijn settings bekijken, maar dat is ook alles, geen internet.

 

iemand een idee wat ik kan doen om terug op internet te geraken via telenetwifree ?

 

ik heb ook al verschillende oplossingen geprobeerd die op de netweters gepost zijn, maar dit heeft géén soelaas gebracht.

 

o.a. volgende al geprobeerd :

ipconfig /release

ipconfig /flushdns

Netsh winsock reset

gevold door :

https://wiki.stipte.nl/index.php?title=Windows_10:_voorkeursnetwerk_verwijderen_en_opnieuw_toevoegen

 

0 Likes
7 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet Wifree

Wifree is niet bestemd om thuis te gebruiken. Thuis wordt verondersteld je eigen lan te gebruiken.

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Telenet Wifree

Normaal gebruikt ge thuis uw eigen WiFi netwerk maar WiFree zou ook moeten werken.

WiFree heeft een aantal nadelen tov uw eigen WiFi , duidelijk trager, beperkt aantal gebruikers toegelaten.

Bij het maken van een WiFree verbinding komt eerst verbonden,geen internet en daarna gewoon verbonden.

Daar WiFree via een server van telenet werkt kunnen daar ook problemen zijn.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet Wifree

Onder de kop Problemen bij het aanmelden staat op https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/probleem-met-telenet-wi-free/

dat je thuis niet op wifree kan.

 

Ik weet wel dat mij dat al gelukt is, maar de regel is thuis kan niet. Als het dan bij velen lukt is dat nog geen recht maar een gunst. Er is geen reden tot klagen als het niet meer werkt.

Daarom wifree is niet bedoeld om thuis te gebruiken. 

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Telenet Wifree


@janne_man  schreef:

 

Ik weet wel dat mij dat al gelukt is, maar de regel is thuis kan niet. Als het dan bij velen lukt is dat nog geen recht maar een gunst. Er is geen reden tot klagen als het niet meer werkt.

Daarom wifree is niet bedoeld om thuis te gebruiken. 


Dat geloof ik dus niet. Ik woon nu in Antwerpen en vroeger in Wezembeek-Oppem en verbinden met WiFree lukt op beide plaatsen.

De laatste zin klop wel, maar men moet toch zelf kunnen testen of dit werkt.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
lucky-stoke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Telenet Wifree

Vergeten te vermelden in mijn originele post, maar de problemen die ik heb om wifree te gebruiken (thuis) is niet alleen bij mij, ook familie,kenissen of collega die thuis op bezoek komt heeft hetzelfde probleem, aanmelden lukt maar dan enkel lokaal,beveilgd, géén internet.....

Gisteren heeft het uitzonderlijk wel gewerkt, ik was nog wat testen aan het uitvoeren, heb mezelf kunnen aanmelden via wifree, wel internet toegang,  tegen de avond bezoek gekregen, deze mensen gevraagd om aan te melden via wifree en alles werkte...

Vandaag werkt het weer niet......dus wel aanloggen, beveiligd, géén internet...

Username en pwd worden correct gevalideerd, testjes gedaan met verkeerd pwd en dan krijg je een error, dus de verificatie username en pwd is geen probleem, alleen krijg ik geen internet toegang, enkel lokaal netwerk.   Heeft tot voor 2 weken altijd perfect gewerkt......

 

 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Telenet Wifree

Als ge met een draadloze muis met USB adapter werk dan een zonder muis (usb adapter uittrekken) of sluit deze adapter eens op een andere plaats aan (laptop links rechts wissel, desktop voor achter wissel). Het gebeurd regelmatig dat een dergelijke adapter de WiFi signalen storen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
lucky-stoke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Telenet Wifree

Ik maak geen gebruik van een draadloze muis....

0 Likes