Beantwoorden
JM3000
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

abnormaal hoog internetverbruik sinds 02/04

Hallo,

is er iets veranderd met de meting van het Internetverbuik?

Ik heb sinds 02/04 elke dag een ongeveer gelijk, maar abnormaal hoog verbruik (110GB ipv 5 at 10GB normaal) .

 

Er is niets wezenlijks veranderd, maar natuurlijk zijn er wel updates aan de client-kant. Het kan dus terecht zijn, maar ik betwijfel het toch wel een beetje.

 

Ik heb op 2 opeenvolgende dagen ook nagenoeg hetzelfde totale verbruik alhoewel de onderliggende piek- en daluren lichtjes verschillen.

0 Likes
10 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

abnormaal hoog internetverbruik sinds 02/04

@JM3000  kan het misschien zijn dat u eventueel met de homespot of wifree verbinding maakt? Want dit telt namelijk ook mee op uw totale data van uw internet.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

abnormaal hoog internetverbruik sinds 02/04

Ik ondervind dit ook dat mijn internet verbruik dagelijks een stuk hoger ligt dan vroeger bij Proximus. En dit voor ongeveer hetzelfde.

Ik heb hier omtrent nog niets gezegd omdat ik mijn limiet nog niet overschreden heb.

Mijn vraag hier omtrent: gaat uw TV gebruik ook van het internet volume? Want dat was bij Proximus niet zo...

Never trust in Dust
0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

abnormaal hoog internetverbruik sinds 02/04


@Domi1963  schreef:

Mijn vraag hier omtrent: gaat uw TV gebruik ook van het internet volume? Want dat was bij Proximus niet zo...


Het gebruik van de TV telt niet mee in het verbruik.
Wel als je cast via WiFi

Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

abnormaal hoog internetverbruik sinds 02/04

@Bolletje Waarvoor dank! Dat weten we nu ook weer al.Smiley Vrolijk

Never trust in Dust
JM3000
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

abnormaal hoog internetverbruik sinds 02/04

nee, dat kan niet want mijn homespot staat niet actief.

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

abnormaal hoog internetverbruik sinds 02/04


@patrick37  schreef:

@JM3000  kan het misschien zijn dat u eventueel met de homespot of wifree verbinding maakt? Want dit telt namelijk ook mee op uw totale data van uw internet.


Dat lijkt me straf, 100 GiB extra via HomeSPOT of TelenetWiFree? Ik zou eerder eens proberen om de sleutel (wachtwoord) van het draadloze netwerk te veranderen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

abnormaal hoog internetverbruik sinds 02/04

@sb  schreef: Dat lijkt me straf, 100 GiB extra via HomeSPOT of TelenetWiFree? Ik zou eerder eens proberen om de sleutel (wachtwoord) van het draadloze netwerk te veranderen.

 

Das het eerste wat ik gedaan heb na de installatie. SSID en WW gewijzigd.

Je kan ook nog je netwerk onzichtbaar maken. Wat niet weet, niet deert...

 

 

Never trust in Dust
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

abnormaal hoog internetverbruik sinds 02/04

@Domi1963 

 

Ja, dat "onzichtbaar" is wel een instelling, maar het geeft een vals gevoel van veiligheid (immers, die SSID is nog altijd in de ether) en geeft soms meer problemen dan dat het waard is. Ik heb dit ooit zelf wel zo ingesteld, maar ik ben daar al lang van afgestapt, net zoals filteren op MAC-adres. Doe ik ook niet meer.

 


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JM3000
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

abnormaal hoog internetverbruik sinds 02/04

dat is nog een goede suggestie, en dat zou iedereen sowieso om de 3 maanden moeten doen... 

intussen is mijn verbruik weer genormaliseerd.

 

als de verbruiksmeter effectief juist gemeten heeft, dan vermoed ik dat "iets" op mijn netwerk continu data heeft uitgewisseld want het piek- en dalverbruik is nagenoeg gelijk.

 

Het zou een ongelukkige update van mijn Internetradio kunnen geweest zijn...

 

ik ga er in het vervolg iets tussenzetten zodat ik mijn verbruik meer gedetailleerd kan opvolgen.

 

alvast bedankt voor de suggesties!

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

abnormaal hoog internetverbruik sinds 02/04

Met elk android toestel kan je het wifi verbruik zien. Ik vermoed dat het bij ios hetzelfde is.

 

Op een pc die werkt met Windows 10 kan je het verbruik van de laatste 30 dagen zien. Ga hiervoor naar Instellingen, Netwerk en internet, in de linker kolom Dataverbruik.