Beantwoorden
gvd
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

PortForwarding lukt niet

Aan diegene die kan helpen.

 

Ik stel mijn IPv4 Firewall & Port forwarding correct in.

Lokaal ip-adres (cmd>"ipconfig "> IPv4 Adress), dan de poorten die ik open wil, protocol (maakt niet uit), status > actief, bevestigen..... geen poorten open.

 

Wat ik reeds probeerde:

- nogmaals ingeven

-modem uittrekken voor 15sec. (zelfs langer).

- cmd > "netstat -an". Er komt geen enkele poort op 'listening' te staan, dus ik moet zelfs nog niet testen online of ze daadwerkelijk open staan (wat ook niks oplevert) want hier staan ze gewoon nog niet in de lijst.

-telenet hulp> kunnen hier niet mee helpen

 

Ik gebruik :

-win10, recentste updates.

-witte telenet modem, bekabeld naar de PC.

 

Iemand een suggestie?

0 Likes
11 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

PortForwarding lukt niet

Ik veronderstel dat je de netstat uitgevoerd hebt op de pc waarvan je poorten wil forwarden. Ongeacht of die pc in of buiten je lan staat, ongeacht of je al dan niet portforwarding gedaan hebt, kijkt netstat enkel intern in de pc. 

 

Je kan alleen maar een open poort hebben als er een service verbonden is met die poort.  Om een voorbeeld te geven. Zolang  je geen webserver programma of service uitvoert, zal je geen open poort 80 vinden. 

 

Voor een betere hulp geef welke poorten, welke programma's.

0 Likes
gvd
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

PortForwarding lukt niet

https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/

- die zegt " Port 27015 is closed on "mijn IP adres""

-poorten 27015-27030 (om een gameserver te hosten)

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

PortForwarding lukt niet

Heb je op uw PC gecontroleerd of de poort(en) open staa(t)(n)? Je hebt een eigen firewall op de PC (in de vorm van een virusscanner of zo) of je hebt deze van Windows.

Deze noemt windows defender. Daar kun je ook bepaalde poorten openzetten.Windows DefenderWindows Defender



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

PortForwarding lukt niet


@gvd  schreef:

https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/

- die zegt " Port 27015 is closed on "mijn IP adres""

-poorten 27015-27030 (om een gameserver te hosten)

 


Heeft je pc een vast ip adres, of krijgt het zijn ip adres van de dhcp server? 192.168.0.xxx? (of een andere waarde op de 0). Of maak je gebruik van een DDNS (zoals onder andere no-ip)?

 

Heb je de test gedaan toen je gameserver actief was (ik bedoel niet dat het werkte, want dan had je geen probleem).

Simplistich, dus niet 100% correct, maar enkel om een beetje inzicht te geven: Stel dat uw pc het adres heeft 192.168.0.150. Om het even wat je vanuit je lan stuurt naar om het even welk poortnummer op het adres  192.168.0.150 komt binnen op de pc. Er zijn verschillende services (programma's) die permanent uitgevoerd worden. De lokale firewall is er zo een. Telkens als er wat binnenkomt controleert die een stukje van het bericht (het poortnummer) en stelt vast dat dit ongewenst is of niet. Als het niet ongewenst is staat het bericht daar te wachten tot er een service is die actief is als het dat bepaalde poortnummer ziet. Als er geen enkele service geïnteresseerd is, dan vervalt dit binnenkomend bericht. 

In mijn telenet doe je niet echt een poort open, je geeft de opdracht aan de router dat als en een ongevraagd (dit is een bericht dat geen antwoord is om een uitgezonden vraag), bericht binnenkomt op de router en het heeft poort X, dan wordt dat bericht doorgestuurd naar computer Y. Elke test die men van buiten de lan doet om te zien of een poort open is, wordt ofwel genegeerd door de router ofwel doorgestuurd naar het toestel in de lan voor hetwelk je opgegeven hebt dat als het poort X is, het doorgestuurd moet worden naar toestel Y. 

 

 

 

 

0 Likes
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 311
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

PortForwarding lukt niet

Als de port forwarding in de instellingen van de Telenet modem niet werken dan kan je best van nul instellen.
Mogelijk is er een storing in de software van de modem.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

PortForwarding lukt niet

Er bestaat ook zoiets als Advanced Portscanner. Daarmee kun je lokaal kijken welke poorten er open staan op je PC bijvoorbeeld. Als die daar al niet open staan dan heeft portforwarding geen nut. Dit ziet er dan uit zoals onderstaande afbeelding.  Als je daar de betreffende poorten niet ziet openstaan dan moet je eens gaan kijken in windows defender om die open te zetten. Hier zie je bvb 3389 die openstaat dat is voor remote desktop.

Ik zou dat eerst even checken vooraleer je de moeite doet om forwardingregels in te stellen.

openpoortenPC.PNG



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
gvd
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

PortForwarding lukt niet

Ik heb een vast ip adres in de vorm 192.168.0.1xx

0 Likes
gvd
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

PortForwarding lukt niet

Wat ik probeerde:

-Open zetten bij WindowsFirewall : maar werkt ook niet.

-Test naar open poort gedaan toen gameservice liep: geen open poort

(advanced portscanner zoekt precies alleen tcp poorten en ik wil een udp port)

-Telenet gereset zoals aangegeven , werkt ook niet.

 

Ik begrijp er niks van.

Netstat geeft ook niks open.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

PortForwarding lukt niet

@gvd 

 

Kan je iets meer context geven wat je probeert te doen met welke software dan kunnen we je misschien beter helpen.

 

Probeer eerst even lokaal in je netwerk.

 

Ik heb geen idee wat je probeert te doen, maar neem een andere computer en probeer het programma te bereiken. Als dat niet werkt ligt het aan windows. Zet dan even Windows Firewall of je antivirus programma uit. Dan zou het moeten werken.

 

Probeer het daarna over het internet, als dat niet wilt werken, dan ligt het echt aan je modem en kan je deze best gaan omruilen. Het is hier al veelvuldig voorgekomen dat het op geen enkele manier wou werken en dat de modem omruilen de enigste oplossing is. Daarom dat velen onder ons een modem-only draaien. 🙂

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
gvd
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

PortForwarding lukt niet

Sorry voor de late reactie, ik was afwezig.

 

"

Probeer eerst even lokaal in je netwerk.

Ik heb geen idee wat je probeert te doen, maar neem een andere computer en probeer het programma te bereiken. Als dat niet werkt ligt het aan windows. Zet dan even Windows Firewall of je antivirus programma uit. Dan zou het moeten werken.

Probeer het daarna over het internet, als dat niet wilt werken, dan ligt het echt aan je modem"

 

Ik probeer gewoon een multiplayer op te zetten (co-op) via steam.

Heb daarvoor de poorten geopend, evenals die via de firewall, maar de andere partij kan niet joinen (omgekeerd werkt wel, dus het ligt aan mijn kant).

Wat u voorstelde deed ik zonder succes.

 

Wat nog erger is, sinds ik met die poorten begon, wordt mijn ps4 er dikwijls afgesmeten.

Dan moet ik alles terug herstellen naar factory settings om het te laten werken.

Vreselijk ambetant.

 

Dit doet me denken aan mijn oude zwarte telenet modem, die smeet ons ook constant van myltiplayer op ps4. Na uren contact met EA en allerlei testen, bleek dit langs mijn kant te zitten. Telenet gecontacteerd en die vonden niks en het lag aan mijn kabel (die ik dan volledig verving aan de buitengevel). Dit loste natuurlijk niks op en bij het vervangen van de modem door een wit model waren ineens al mijn problemen opgelost.

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

PortForwarding lukt niet

Kan je eens een screenshot delen van je poortinstellingen? Heb je daar soms overlappende poorten? Geen schrik, zolang je publiek IP adres er niet op staat kan er geen misbruik komen. Iedereen gebruikt tenslotte hetzelfde 192.168.x.x netwerk.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes