24767
netweters
|
152540
antwoorden
|
20718
vragen
|
Ik heb vorige week een Telenet Netgear WNDR4300-TN gekocht.
Nu wil ik deze dezelfde SSID geven als mijn Telenet router maar ik geraak maar niet ingelogd.
IK heb deze adressen al geprobeerd maar helaas :
Dus best ook eens http://192.168.0.51, http://192.168.0.52, http://192.168.0.52, http://192.168.0.53, http://192.168.0.54, http://192.168.0.55,http://192.168.0.56, http://192.168.0.57, http://192.168.0.58 en http://192.168.0.59 proberen. Probeer voor alle zekerheid ook http://192.168.0.50 eens.
Ook via http://www.routerlogin.net geen resultaat.
Ik heb geprobeerd om in te loggen via een kabel en draadloos maar helaas.
Heb bij "mijn telenet" gekeken en daar zie ik de Netgear staan met Ip adres 192.168.0.51
Heb net geprobeerd met andere pc en andere browser maar helaas.De Netgear zit nu ingeplugd in de Telenet modem.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Probeer de netgear eens te bereiken zonder aan te sluiten op de telenet modem met 192.168.0.1
Als ge alles eenvoudig wil houden kan je de dhcp van netgear instellen dat hij adressen van het type 192.168.1.xxx verdeelt.
Als de netgear volledig ingesteld is dan pas aansluiten op de telenet modem.
Sommige browsers kunnen moeilijk doen maar ik zou toch proberen met http://192.168.0.51. Ik heb gemerkt dat als het niet lukt met Firefox je dan best IE of Chrome eens probeert. Ik heb hier ook zo'n hergeconfigureerde router staan van TPlink met Firefox geraak ik er niet in met IE wel.
Anders moet jeer eerst eens proberen via de Commnd prompt. Je weet wel dat zwart schermpje.
Start - uitvoeren - CMD en vervolgens Ping naar dat IPadres om te kijken of dit wel degelijk aangesloten is.
Terloops inloggen doe je met admin en als paswoord: password.
192.168.0.1 ingeven op laptop en laptop is aangesloten via kabel aan de netgear.
Eerst geprobeerd met de wifi uit daarna met de wifi aan.
Deze webpagina is niet beschikbaar
Ik kreeg van iemand anders deze opmerking :
Ping uitgevoerd? AP eens uit de stroom halen en opnieuw opstarten.
Heb je al eens gekeken met IPconfig welk IP adres jij hebt op je computer?
Anders via mijn.telenet.be eens kijken wel netwerk je gebruikt. En dit noteren.
Je kan ook je AP loskoppelen van het internet. Je laptop handmatig een IP adres geven zoiets als 192.168.0.99. Subnet 255.255.255.0; Default gateway moet je niet opgeven. Vervolgens je laptop met de kabel aansluiten op je AP en dan browsen naar 192.168.0.51.
Dan zal je natuurlijk het IP adres van je AP moeten aanpassen naar de range die je modem gebruikt. Ik stel voor om 192.168.x.2 te gebruiken. Dit nadat je de Wifi gegevens hebt aangepast.
Niet vergeten om je laptop dan terug automatisch een IP adres te laten ontvangen.
Jongens, dat was een zware bevalling.
Uiteindelijk dan toch gelukt om in te loggen.
Heb de gegevens aangepast en nu is alles ok. Moet ik later nog eens in de Netgear zijn doe ik het wel op deze manier.
Allen bedankt voor de ondersteuning.
Wat fijn om te horen dat je het in orde gekregen hebt @Ex-Netweter. Kan je even hierboven aanduiden wat er precies voor jou een oplossing was? Dit kan ook andere mensen met een soortgelijk probleem helpen
Dit was de oplossing :
Je kan ook je AP loskoppelen van het internet. Je laptop handmatig een IP adres geven zoiets als 192.168.0.99. Subnet 255.255.255.0; Default gateway moet je niet opgeven. Vervolgens je laptop met de kabel aansluiten op je AP en dan browsen naar 192.168.0.51.