Beantwoorden
JR1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Telenet powerline met ethernet kabel snelheid

Wat zou in principe de snelheid van Telenet powerlines (model PG-9073LG-TN) met ethernet kabel moeten zijn? Ik heb een 200 Mbps down en 20 Mbps up abonnement en deze snelheiden zijn gegarandeerd wanneer ik rechtstreeks met kabel verbonden ben met de modem.

 

Welnu, ik krijg maximaal 125 Mbps down wanneer ik rechtstreeks verbonden ben met de powerline. Is er echt een verlies van 38% met deze nieuwe powerlines? 

Tags (2)
0 Likes
1 reactie
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet powerline met ethernet kabel snelheid

Ethernet is de standaard voor overdracht van data, en voor de toekomst glasvezel. Powerline, Wifi zijn alternatieven en werken nooit zo goed als ethernet. In het geval van powerline gebruik je uw electriciteitsnet die bedoeld is om electriciteit te leveren en bijkomend kunnen ze daar data op steken.  Je gebruikt je electriciteitsnetwerk voor wat het niet is bedoeld. Met alle gevolgen vandien. Zorgen de PWL's voor verlies? Dat kan. Maar evengoed je leiding, de afstand met die leidingen, de zekeringen in je kast, de stopkontakten enz.

Maar zolang je nog die snelheid haalt mag je nog niet klagen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.