Beantwoorden
Vlissegemnaar
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Alles op zijn plek! Netjes! En we zijn vertrokken! Hi there!

Landcode Router (EU) in conflict met Landcode Mac (BE)

Mijn internet werkt traag. De oorzaak zou volgens "Wifiprobleemoplossing" van mijn macintosh liggen aan de conflicterende landcodes.

De telenet draadloze router heeft als landcode: EU

Mijn MacBook Air heeft als landcode: BE

Volgens diverse sites, kan dit op de Mac niet worden opgelost.

Hoe wijzig ik de instelling in mijn telenet router?

0 Likes
3 reacties
Mathuas
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Landcode Router (EU) in conflict met Landcode Mac (BE)

Voor zover ik weet kan dit helaas niet aangepast worden op een Telenet modem, indien u hierachter een aparte router of Accesspoint plaatst is dit wel mogelijk.

 

Mvg.

Dont forget to Like! - Frans Mathias
Shopmanager - Netwerkbeheerder - -Datarecuperatie - PC-Technicus - Smartphones & Tablets
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Landcode Router (EU) in conflict met Landcode Mac (BE)

@Vlissegemnaar kan je uw probleem eens omschrijven. 

Er zijn ik weet niet hoeveel Telenet klanten met een MacBook Air waar het werkt zonder problemen. Als uw bewering, die je uit "Wifiprobleemoplossing" haalt, waar zou zijn, dan is dit draagbaar toestel ongeschikt om in het even welk land te gebruiken.

Het Wifi land is van belang voor de frekwenties die mogen gebruikt worden.    

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Landcode Router (EU) in conflict met Landcode Mac (BE)

@Vlissegemnaar ik werk ook met een macbook air en heb ook de internet modem wifi router van telenet en geen problemen.

heb je uw macbook al eens geüpdatet, om toch te kunnen zoeken naar een oplossing???

of zo een verbinding kabeltje kopen waar je uw utp kabel kan insteken, je krijgt daarmee ook de volle snelheid wat met wifi soms trager kan zijn naar gelang de situatie in huis met kwaliteit signaal wifi enz.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.