24761
netweters
|
152490
antwoorden
|
20714
vragen
|
Weet er iemand of je de router functie kunt uitschakelen.
Dat kon eerder niet.
Waarom niet de Docsis 3.1 modems ??????
Telenet.
Graag zou ik willen weten of bij deze de 'router functie' kan uitgeschakeld worden,zoals bij Ziggo (liberty global) in Nederland.In ieder geval is de hgw hierop reeds voorzien, alleen een kwestie van activeren.Waarom doet Telenet hier in Belgie daar zo moeilijk over.
Neen, je kan de routerfunctie, net zoals bij de vorige hgw, niet uitschakelen. Je krijgt dus altijd een privaat IPv4-adres.
Vraag je dan een gewone modem. Simpel omruilen in een telenet center. Ik zie niet in waarom je de router functie zou moeten uitschakelen. Wat zijn de voordelen. Graag wat uitleg.
@Arthur2Ik geef toe dat de beperking van de portforwarding soms een probleem kan zijn. Maar ik draai op mijn home gateway 2 camera's, 1 Nas Server ( ook als VPN server, photoserver, musicserver), 1 extra router die is ingesteld als AP/switch en 2 digiboxen, 1 netwerkprinter, chromecast, smùartphone en Ipad. Mits de nodige creativiteit kan ik perfect alle porten forwarden. Zolang je geen specifieke IPsec verbindingen naar een Server ofzo nodig hebt volstaat deze voor de meeste particuliere gebruikers.
En als je het mooi vraagt krijg je in een center heus wel een modem only. Op voorwaarde natuurlijk dat de balie medewerker er iets van kent en weet hoe hij de mac adressen moet ingeven. En natuurlijk de Wifi modem meebrengen om te ruilen.
BTW Portforwarding met 2 routers achtereen is ook niet echt een probleem. Je moet het alleen dubbel uitvoeren.
Ik had me te veel over de HGW laten wijsmaken op het forum 'userbase',met allemaal proximus klanten en medewerkers.Nog 'n enkeling Telenetter kom je er tegen.
Ze breken graag de HGW af.Ook bashen ze graag Telenet.Heb je wat positieve Telenet punten,wordt je snel geband.
Dus blijf je er beter weg.Telenet klanten zijn er niet echt welkom bij die amateurs,zolang je Telenet maar niet aanprijst.
userbase heeft geen enkele meerwaarde voor Telenet klanten.Wel een ruime min waarde.
Ben er eindelijk achtergekomen.Ik hou het vanaf nu netjes hier.
Kan mij iemand zeggen of deze 3 HGW docsis3 de nieuwste zijn,die worden uigerold
24*8 CH7465LG HGW 3.0
24*8 CH7465CE HGW 3.0
24*8 TG2492LG HGW 3.0
jep,weet al zo 1 hangen,
heb hem al getest en wifi is niet sterker geworden,
blijft even sterk
op iphone nog steeds problemen mee.
Wat stelt dan AC voor,als het wifi signaal niet beter is volgens jou test??
Dan hadden ze beter 'n paar maand gewacht op de lancering van de nieuwe docsis3.1