Beantwoorden
francis888
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! It's your sixth party!

Testaankopp

Hallo

 

volgens testaankoop ben ik al jaren opgelicht door jullie diensten.

testaankoop beweert dat ik jaarlijks 265 € teveel betaal....

 

graag uw reactie,

 

0 Likes
24 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Testaankopp

Cooperator
 
98% van alle Telenet klanten haalt gegarandeerd de snelheid waarvoor hij kiest.+- 5% verlies.
Daar waar de coax van buiten binnenkomt plaatsen ze de NIU ,hang daar je modem aan,en van daar uit met UTP kabel rechtstreeks naar  je computer.Zorg dat je netwerkkaart 10/100/1000 compatibel is.
Testen doe je niet draadloos.Testen doe je door eerst alle andere  componenten uit te zetten.
SUCCES
 
Area57
 
 
 
 
0 Likes
gerritdegroote
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your seventh party! It's your third party!

Testaankopp

Knipsel.PNG

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Testaankopp

Ik zie geen screenshot

Knipsel.PNG

png link zoals hier onder mag ook
http://www.speedtest.net/result/4681827045.png

 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2270
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Testaankopp


@gerritdegroote schreef:

Telenet heeft een maand geleden via een "gratis" aktie , iemand langsgestuurd en die beweerde dat alles tiptop in orde is met mijn installatie......

 


Vermoedelijk zei telenet dat hun instalatie top was. Het zou me sterk verwonderen dat telenet zou zeggen dat UW instalatie top is als ge slechts 8 Mb haalt.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Testaankopp

 

One to watch
gerritdegroote
 

Antwoord

Jij hebt 2 x snelheid getest rond 21H25 (piek uren)  en kreeg 8,10Mbps downspeed.

Dat is smalband snelheid.(10Mbps) Zit je over je volume 500GB in de piek?

Is dit niet zo  dan scheelt er iets aan je PC,netwerkkaart.........,of gebreken aan je modem.

Beschik je over een modem docsis 3 en niet over een docsis2 die te ligt is voor 200Mbps??

Doe eens 'n test in de dal uren tussen 24 en 12 uur smiddags.

 

http://ovh.net/

 

 

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Testaankopp

Ik vermoed dat dat niet via kabel rechtstreeks aan de modem was en ook niet via speedtest.net

Kun je het via speedtest.net doen? En dan daar op delen klikken en dan kun je de link delen.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
El_dorado
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your seventh party! It's your third party!

Testaankopp

Met veel interesse lees ik jullie antwoorden.

 

Hou er wel rekening mee dat de gemiddelde kennis van de gemiddelde gebruiker niet uit zijn hoofd het verschil kan berekenen tussen 245 mbps of 2.52MB/s ...

 

Laat staan dat je de vergelijking op die manier eerlijk doet overkomen.

 

Het is algemeen geweten dat je nooit de theoretische maximum snelheid behaald maar persoonlijk haal ik ook zelden of nooit ook maar iets in die buurt.

 

Het resultaat is (naar mijn mening) wel nog altijd pakken beter dan bij de concurrentie ...

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7786
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Testaankopp

Ik vind het altijd al een behoorlijk resultaat als een provider 90% van zijn beloofde capaciteit haalt, weliswaar bekabeld. Dus een 200 Mbps zit behoorlijk als je 180 Mbps haalt

Maar we spreken hier altijd over snelheid maar eigenlijk zou er moeten gesproken worden over capaciteit. Alles wil gewoon zeggen dat je van verschillende bronnen met verschillende gebruikers een total van 200 Megabits kunt binnenhalen in 1 seconde.

Vergelijk het met een waterleiding die 200 liter per minuut kan geven. Dat kan 1 gebruikers zijn die 200 liter aftapt en dat zal dan in 1 minuut gebeuren maar dan kan ook door 5 gebruikers maar die zullen maar elk 40 liter hebben in die minuut.

Maar net zoals bij dataverkeer kan je waterleiding met te smalle buizen ( UTP kabels) of connectoren (switchen) of lekkende buizen ( Wifi, powerlines) voor slechte resultaten zorgen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 411
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Testaankopp

Zou ook de auto fabrikanten kunnen aanklagen verbruik wagen tenzij ik alles uit de wagen haal zit naakt en wind inde rug berg af dan haal ik pas het gemiddelde verbruik.Smiley LOL

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7786
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Testaankopp

Er zijn zo nog van die dingen. Bijvoorbeeld ze verkopen en Gigabit switch maar ze vergeten wel in de specificaties te vermelden wat de switching capaciteit is. Op een 5 poort switch zou dat minstens 5 Gigabit moeten zijn op een 12 poort 12 Gigabit anders heeft het geen nut dat elke poort op zich 1 Gbit aan kan.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes