Beantwoorden
mrB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Wereld gedichtendag It's your third party! It's your second party! En we zijn vertrokken!

Thuisnetwerk +Medion NAS +TP link router

Goedemorgen,

ik heb reeds een TP link router achter mijn modem (werkt op zelfde gebruikersgegevens, dus misschien ingesteld als bridge). Deze dient zowel als extra WIFI-dekking als switch voor mijn digibox en internet TV.

Tevens heb ik een Medion NAS rechtstreeks gekoppeld aan mijn telenet-modem.

Ik kan deze benaderen met al mijn toestellen (laptop, android tv, ...) via SMB - denk ik.

Nu had ik graag deze server opgezet als FTP. Dit lukt mijn niet? Heeft dit te maken met geen vast IP adres?

Waarom? Voor bepaalde toepassingen zorgt dit voor snellere en grotere bestandsoverdracht dacht ik.

Hoe hier aan beginnen? Ik ben een complete leek hierin, het had mij al veel moeite en gepruts gekost om de TPlink indertijd te installeren. Ik denk dat ik deze met veel geluk werkend heb gekregen.

Graag iemand die mij stap voor stap kan begeleiden... want als ik dit hier allemaal lees (port forwarding, static IP, range,...) hoor ik het donderen in Keulen 🙂

Bedankt.

0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Thuisnetwerk +Medion NAS +TP link router

Je zal eerst De toepassing FTP server moeten opstarten en configureren op je NAS. Hoe? Dat zalin de handleiding staan.

FTP werkt normaal op poort 21 maar je zal dat eventueel kunnen veranderen.

Je NAS geef je in elke geval een vast IP tussen 192.168.0 en 99.

In "mijn Telenet" forward je de gekozen poort naar je NAS IP

Van buitenaf is dit dan bereikbaar via publiekIP dubbelpunt poort: bvb FTP://publiekIP:poortnummer

Of via FTP://DDNSnaam:poortnummer als je een DDNS account hebt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.