Beantwoorden
u783736
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
Pionier It's your seventh party! It's your sixth party! En we zijn vertrokken!

Tijdens een online game verbreekt de connectie

Ik heb een playstation 4 en wanneer ik online een spel speel ( meestal fifa 15) verlies ik telkens uit het niets de internet verbinding. Dit stoort enorm en ik weet niet hoe het komt. Voor de rest is de internetverbinding perfect maar in die enkele seconden dat de internetconnectie verbreekt word ik wel uit de servers gesmeten. Ik speel met wifi verbinding doordat mijn playstation op mijn kamer staat omdat ik geen internetkabel in mijn kamer heb. Ook op de ipad hebben we dit probleem dat voor even het internet uitvalt. Zou iemand weten hoe dit komt en hoe je het kan verhelpen? 

 

Mvg

 

Lowie

0 Likes
6 reacties
steven_vc
Experienced Meerweter
Berichten: 106
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... Warming up? BINGO!

Tijdens een online game verbreekt de connectie

WiFi is eigenlijk niet zo geschikt voor online gaming omdat je een zeer snelle ping nodig hebt. Het uitvallen van je verbinding kan zijn omdat je Telenet Modem van kanaal verandert of gewoon dat het signaal van tijd tot tijd zo verslechterd dat het 'uitvalt' voor uw PS4

 

Via mijn Telenet kan je eens proberen om een vast kanaal te kiezen. Kies kanaal 1 of 6 of 13, gebruik bij slechte ontvangst ook enkel 2,4 Ghz omdat 5Ghz wel sneller en rustiger is, maar minder ver draagt dan 2,4

 

Een WiFi scantool zoals InSSIDer kan je helpen bij het kiezen van het rustigste kanaal met weinig overlappingen.

 

Kijk misschien ook eens op dit forum naar 'wifi netwerk uitbreiden' of 'Wifi ontvangst verbeteren'

talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

Tijdens een online game verbreekt de connectie

Ehm..... de HGW heeft 11 kanalen op 2,4 ghz... dus...  'via mijn Telenet kan je eens proberen om een vast kanaal te kiezen. Kies kanaal 1 of 6 of 11'.

 

Verder kan ik me aansluiten bij de info van steven_vc 🙂

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
steven_vc
Experienced Meerweter
Berichten: 106
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... Warming up? BINGO!

Tijdens een online game verbreekt de connectie

Ja, 11 kanalen inderdaad Smiley Erg vrolijk

0 Likes
talip1903
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your seventh party! It's your third party!

Tijdens een online game verbreekt de connectie

I have the same problem but my Playstation 4 is connected by LAN. I always lose connections to the ea servers and get kicked out of the conversation groups. Changing the channel for a fix one can also help with wired connection ?

 

0 Likes
John1
Professional Beetjesweter
Berichten: 10
A born reader! Handje vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Tijdens een online game verbreekt de connectie

Nop, and changing canal can only help if you have a bad reception using wifi.

Telenet is not PS4 friendly as we can say. Telenet uses a traffic shaper (software used to manage their network cutting  high traffic using to much bandwith, P2P etc).

Some tools (like wireshark/MTR etc) can show you where it happens :

HOST: Bungie                                                        Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev

  7. dD5E0FA55.access.telenet.be          90.0%    10   19.3  19.4  19.3  19.5   0.1

Telenet Traffic shaper is misslabelling some voip/game traffic as P2P and periodically close those connections when network is a bit busy leading to a disconnection. Those packets aren't loss but dropped.

Telenet won't change (update/correct their shi tty traffic shapper) cause it's a lot of work for only a minority of people.

1- Take another operator that don't lie about their "unlimited & unrestricted network"

2- or encrypt and redirect your whole traffic somewhere, they won't be able to look the content type and won't drop it. Yeah enjoy paying an extra for vpn etc (only way I can use some mumble/teamspeak/play PS4 without being kicked out every 5min)

3- Accept their scammy solution "take our business fluo solution, you won't have that problem there" aka we know that but if you pay more, we can fix that.

 

A tech came today like alot of them this year, noticed the problem didn't come from my house and validate the above, but as a tech he can't do anything and that's the business of the IT supervisers, guys you can't contact because they don't provide support (Tried a whole year, even invited this tech today trying to manage to reach them).

Cisco network engineer
Gianni
Freshman Veelweter
Berichten: 148
De race is begonnen! Safespot Even demarreren... Warming up?

Tijdens een online game verbreekt de connectie

@ John1: Ik volg jouw redenering, maar de manier waarop je dit analyseert is toch niet helemaal de juiste. 

 

Als Cisco Network Engineer zal je wellicht vertrouwd zijn met de term "control plane protection". Dan zou je ook moeten weten dat ICMP packets bedoeld voor die router wel eens kunnen gedropt worden om voorrang te geven aan de data dat dóór de router moet. 

 CoPP

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

@ u783736

Doe dus eens een pingtest naar je eindbestemming, in dit geval de gameserver. DIt mag gerust vanaf een laptop/PC zijn.

Als je tijdens het gamen deze ping laat lopen en je ziet packetloss naar die server... dan is er inderdaad iets mis.

 

Maar probeer dan toch zeker ook nog eens met een UTP, want wie weet zit je (ook) met een WiFi-probleem zoals steven_vc al aanhaalde.

Want als je zegt dat ook je ipad er last van heeft, denk ik niet dat dit écht p2p traffic shaping zou zijn zoals John1 hier aanhaalt.

 

Mocht je dan ook via UTP last hebben van packetloss, contacteer je best Telenet om je installatie eens na te zien.