Beantwoorden
td182
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Toegang NAS tot internet blokkeren op Telenet modem

Ik kocht een WD My Cloud EX2 Ultra met de bedoeling om enkel toegang toe te laten voor toestellen die verbonden waren met het Wifi netwerk thuis. Belangrijkste doel: de foto’s van iedereens smartphone backuppen op de NAS om dan op de iPad via de NAS familiefoto’s en video’s bekijken. Ik had voorheen een Synology NAS, maar die vond ik te complex om in te stellen en ik had altijd het idee dat ik wel iets over het hoofd had gezien waardoor de poort wijd open stond voor hackers. Hun My Cloud apps waarmee toestellen communiceren met de NAS functioneert zeer goed, maar is alles-of-niets. Ofwel stel je netwerk shares open voor My Cloud (en zijn die vlot toegankelijk via hetzelfde netwerk), maar ook voor remote access. Ik wil mijn foto’s enkel op mijn eigen netwerk zien circuleren… Ik huiver van het idee dat er een connectie van buiten met die NAS kan gemaakt worden. Gezien ik het softwarematig niet kan blokkeren, kan ik dit eventueel op de Telenet modem? Of desnoods nog een tussenstuk ertussen?

Tags (1)
0 Likes
5 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2263
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Toegang NAS tot internet blokkeren op Telenet modem

Je wil geen toegang tot je NAS vanaf het internet en dan koop je iets met "My Cloud" in de naam.

Je zal moeten uitzoeken hoe je de NAS lokaal kan gebruiken zonder "My cloud".

 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Toegang NAS tot internet blokkeren op Telenet modem

@td182 

 

Ik denk ook dat je een beetje een foute aankoop gedaan hebt met een "mycloud" systeem aan te schaffen indien je het allemaal lokaal wil houden.

 

Dan was je beter af met die Synology, die kan je perfect instellen dat er geen verkeer naar of van het internet mogelijk is.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
td182
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Toegang NAS tot internet blokkeren op Telenet modem

Het zou kunnen dat het een miskoop is, doch ik heb de Synology ook en ik vind de interface als niet ITer intimiderend. Ik zocht iets meer straight-forward.

 

Met die WD is dat alleszins het geval, en mocht ik nu nog op de router internet access kunnen blokkeren, dan is het voor mij af.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7773
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Toegang NAS tot internet blokkeren op Telenet modem

@td182  Toegang vanaf het internet is sowieso altijd geblokkeerd op de router. Als je natuurlijk toestanden zoals my cloud of Quick connect (Synology) gebruikt ga je via een externe server.

De verwerking gaat dan zo, om het kort en simpel uit te leggen.

Uw apparaat blijft constant geconnecteerd met de server en blijft een open lijn behouden. Te vergelijken met jij die op het internet gaat.

Op het moment dat jij met die server verbinding maakt laat die dit weten aan jou apparaat en stelt jou apparaat de nodige lijnen open.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Toegang NAS tot internet blokkeren op Telenet modem

@td182  als je de cloud config niet configureerd zal je geen toegang hebben via het internet, alleen lokaal via het lokale netwerk bij je thuis. In de instellingen van uw WD My cloud toestel kan je cloud op of afzetten, zo ben je zeker dat het toestel niet kan connecteren via het internet.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes