Beantwoorden
Ademar
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Handje vol! Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Toegang tot internet met Internetradio/versterker

Deze week sloot ik mijn aangekochte versterker/reciever met internetradio aan op mijn modem van Telenet. Er was nog een ethernetpoortje vrij.

Deze aansluiting moet mij via deze weg toegang bieden tot een keuzemenu van alle mogelijke muziekgenres (wereldwijd) waaruit ik dan kan kiezen. Deze menu krijgt visualisatie via een apart gekozen kanaal op mijn TV ,via een HDMI-kabel verbonden tussen versterker en TV.

Nu krijg ik 10 minuten de menu te zien en daarna niks meer ???? wat ik ook doe ik krijg geen internetmenu meer te zien op mijn TV. 

Een opmerking van iemand deze namiddag was ik in mijn Telenetconfiguratie, mijn FireWall moet uitschakelen, dat ik daarom geen toegang heb tot het internet met die versterker ????

Iemand ervaring met die zaken? Ik geraak er niet meer aan uit en wil geen onnodige zaken in mijn telenet aansluiting/configuratie/modeminstellingen enz uitschakelen.

Bedankt voor de aandacht

vr gr 

0 Likes
7 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Toegang tot internet met Internetradio/versterker

Enkele mogelijke redenen:

  • nieuwe internetradio defect
  • hdmi kabel defect
  • tv defect
  • geen internetverbinding
  • geen elektrische stroom
  • Tv staat niet (meer) op de juiste bron
  • hdmi kabel steekt niet goed vast

Je schrijft 'wat ik ook doe', maar wat je ook moge gedaan hebben weten we niet. 

Misschien eens proberen om wat meer informatie te geven, om te beginnen over je internetradio.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Toegang tot internet met Internetradio/versterker

Met welke provider van internetradio probeer je een verbinding te maken.

Geef eens het merk en type van uw internetradio.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Toegang tot internet met Internetradio/versterker

Welke hardware gebruik je? merk, type? Altijd nuttig om te weten soms zijn er mensen die hetzelfde hebben en die u kunnen verder helpen en het helpt om een zinnig antwoord te kunnen geven.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Toegang tot internet met Internetradio/versterker

Ik ben het eens met @igvfer : hoe meer informatie jij geeft, hoe beter men je kan helpen. Het gaat dus om een av receiver. Merk, model, type, ... ? Heb je de netwerkinstellingen al eens nagekeken in het hoofdmenu?

 

Ik heb zelf een av receiver van Marantz (SR5011) en ik kan via mijn browser inloggen op een vast intern IP adres (192.168.0.104) en zo de internet radio instellen. Persoonlijk vind ik dat handiger dan via het tv menu. Mogelijk kan zoiets ook bij jouw receiver.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ademar
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Handje vol! Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Toegang tot internet met Internetradio/versterker

Hallo, even ter verduidelijking...Mijn Pioneer VSX-527 is aangesloten op de modem van Telenet met de LAN-kabel. Wanneer ik mijn reciever inschakel en op Netradio zet komt mijn tv-kanaal (in dit geval hdmi 2) in actie, TV schakelt aan en ik krijg een zwart beeld met niks in.?  . Dus dan gaat het mis! Er is maar een keer, bij de eerste aansluiting op HDMI 3 een menu in beeld verschenen waarbij ik de instellingen voor Netradio kon gebruiken. Daarna niets meer, zwart beeld. Ik heb dan mijn kabels vernieuwd (nog betere HDMI kabels!) Daarom dat ik dacht nu dat in via mijn modem van Telenet enkele instellingen moest wijzigen o.a. mijn Firewall uitschakelen, dat mijn reciever mijn paswoord moet krijgen????...Ik kan geen enkele menu openen om mijn internet/paswoorden/instellingen enz aan te passen. Alleen de menu (Homeknop) waarbij je enkele instellingen kan wijzigen via de afstandbediening qua luidsprekers enz werkt.

Daar staat niks in die mij kan helpen met mijn probleem en heeft niks te maken met internet.

Zodus dat was het een beetje...bedankt

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Toegang tot internet met Internetradio/versterker

Als je het zwart beeld hebt, heb je dan gecontroleerd of je tv wel het beeld geeft van de juiste HDMI?  

Als je receiver aangesloten is op HDMI 3, moet je tv ook afgestemd zijn op hdmi 3. Mogelijk gaat je tv wel automatisch aan, maar kiest een verkeerde bron voor de beeldweergave.

0 Likes
Ademar
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Handje vol! Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Toegang tot internet met Internetradio/versterker

Hallo, Ik moet jullie het goede nieuws melden dat ik terug beeld heb waarbij ik mijn netradio kan instellen. de wijziging van HDMI 2 naar HDMI 3, hoe raar dat ook is maakt hier het verschil blijkbaar. Alle HDMI ingangen zijn dezelfde denk ik, of ik nu HDMI 1 (waar mijn decoder van Telenet aangekoppeld is), of ik nu HDMI 2 of HDMI 3 gebruik ???? Op twee komt geen startscherm op TV, alleen zwart beeld?... Nu het is blijkbaar opgelost met de kabels te wijzigen achteraan, Met HDMI 3-ingang lukt het! Ga dat zeker onthouden...en blijkbaar mag ik terug mijn TELENET-instellingen, Firewall-instellingen terugzetten in mijn protocol. Verder bedankt iedereen voor de aandacht en ik hoop dat alles blijft zoals het nu is...gr