Beantwoorden
Ex-Netweter

'Traag' internet

Ik zou 200 Mb/s moeten krijgen maar mijn internet op mijn pc is maximaal 100Mb/s.  Hier is een schets van de verbinding. IMG_20180627_121611.jpgDit zijn de specs die windows toont.explorer_2018-06-27_12-13-56.pngHet is niet de pc want deze zou een gigabit aan moeten kunnen en het is niet de cat 6 kabel. Van de zelfgemaakte kabel heb ik beide eindes opnieuw gemaakt. Een andere pc die verbonden is met een router die verbonden is met de modem kan wel tot 200 Mb/s krijgen. Ik heb bijna alles nagekeken en niets lijkt de bottleneck te zijn. Wat kan ik nog proberen?

0 Likes
7 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

'Traag' internet

Wat is die link tussen de cat5e en de cat6 kabel? Een switch? Een router? In dat geval, heeft die wel gigabit poorten?

Volgens uw figuur is het uw "partner" (van de PC dus) die beperkt is tot 100 Mb/s, vandaar dat ik de connectie van beide kabels verdenk. Tenzij een van beide kabels toch ergens een defect heeft ....

StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter

'Traag' internet

Het is een gewone input. Ik had hier ook mijn twijfels aan dus heb ik het uit elkaar gehaald, kabel gestript en opnieuw de connectie gemaakt. 

IMG_20180627_144036.jpg

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

'Traag' internet

Om een en ander uit te sluiten: kun je die andere PC, die wel voldoende snelheid haalt, eens aansluiten op de plaats waar uw huidige een probleem heeft, dus aan die cat 5e => wanddoos => cat 6

Als die dan wel voldoende snelheid haalt ligt het toch aan uw PC/netwerkkaart. En andersom. Dan kun je meer gericht verder zoeken.

StefaanH | Krak
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter

'Traag' internet

Bedenk net iets: heb je uw zelfgemaakt cat5e aan de modem al eens in een andere poort gestoken? Mss bij voorkeur de poort waar die andere PC wel goed op werkt.

StefaanH | Krak
0 Likes
Ex-Netweter

'Traag' internet

Dit heb ik al geprobeerd. Andere pc's krijgen ook 100Mb/s terwijl ze met andere verbindingen meer halen. Ik heb mijn eigen computer ook al eens verbonden met de router en toen kreeg ik +/-180Mb/s. Dit was echter een kabel getrokken doorheen het huis en kan dus geen permanente oplossing zijn. 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter

'Traag' internet

Als ik het goed begrijp ligt de fout dus bij die ene poort van de modem. De oplossing ligt bijgevolg voor de hand: ga uw modem omruilen in een telenet center.

Maar om dus echt zeker te zijn: heb je de kabel (van de slechte verbinding) al eens aan de poort van de modem gehangen waar normaal uw router mee verbonden is om te kijken wat dat geeft? Want als het dan ook nog traag is zijn het toch uw kabels en niet de modem.

StefaanH | Krak
0 Likes
SjCr
Professional Meerweter
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! Safespot WOW, overzichtelijk!

'Traag' internet

Indien, zoals vermeld, een verbinding met een kabel rechtstreeks op de modem ongeveer 180 Mbps opgeleverd heeft, lijkt het me sterk dat het aan de modem ligt.

Ga stap voor stap te werk, telkens bekabeld: 

- Speedtest a.d. modem zelf --> PC

- Speedtest modem --> Cat 5e kabel --> PC

- Speedtest modem --> Cat6 kabel --> PC

- Speedtest modem --> Cat 5e --> Cat 6 --> PC

Het lijkt me voor de  hand liggend dat het toch aan je zelfgemaakt kabel gaat liggen..

Misschien dat de auto MDIX (auto negotiation, die bepaalt of je 10 / 100 / 1000 Mbps gebruikt) tussen de twee uiteinden fout gaat..

--------------------------------------------------------------
"There is never enough time to do it right the first time."
-- Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren. --
0 Likes