25.277
netweters
|
156.239
antwoorden
|
21.087
vragen
|
Ik wil een Deco X60 installeren maar krijg bij het installeren via de Deco app de vraag welk Type internetverbinding ik heb. Hierbij verwijzen ze naar de provider (Telenet dus), maar ik kan het nergens terugvinden.
hier een foto van de situatie. Liefst geen te technische uitleg want ik ben maar een leek in dit soort dingen.
Dynamisch IP.
Wanneer gevraagd zet je je Deco ook best in Access Point mode, dat geeft het minste problemen icm standaard instellingen van een Telenet modem.
Indien het niet gevraagd wordt, zet je het alsnog best manueel.
Hoe stel ik Deco in de accesspointmodus in? | TP Link België
@Ceeveedee schreef:Liefst geen te technische uitleg want ik ben maar een leek in dit soort dingen.
Als je wil dat we je helpen het toestel écht juist te configureren dan zal het toch wel een klein beetje technisch worden uiteindelijk
@Ceeveedee Welke Telenet router heb je? je kan een kijkje nemen op volgende url: Telenet routers ?
Als je bijvoorbeeld de CV8560E-router (e-router) hebt, kun je je Deco X60 als router gebruiken. In andere gevallen stel je de Deco het best in als access point.
Gebruik je een e-router, dan zorgt je Deco X60 voor de verdeling van IP-adressen (DHCP). In alle andere gevallen doet de Telenet-router dat, en zet je de Deco best in accesspointmodus.
Heel erg bedankt voor de uitleg. Ik heb ondertussen de Deco ingesteld als een accespoint en alles werkt prima. Deze uitleg was voor mij nog verstaanbaar gezien mijn oppervlakkige kennis (t.o.v. de experts) van IT. Thanks Carla 😉
Bedankt voor de duidelijke uitleg, ik heb er zeker wat aan gehad. Het lijkt nu in orde te zijn en (voorlopig) optimaal te werken 👍🏼. Thanks Carla