Beantwoorden
Ex-Netweter

UTP poort trager bij CV8560E-modem

Hallo,

Ik heb de Telenet modem CV8560E. De 4 UTP poorten zijn aangesloten, twee naar routers en twee naar aparte systemen. De laatste UTP poort die ik aansluit, heeft telkens een hele trage snelheid (40mbps). Al de rest zit tegen 280mbps, zoals het moet.

Het is geen probleem met de kabels of een specifieke poort. Telkens de laatste UTP poort die wordt aangesloten heeft een trage snelheid.

Kan ik hier iets aan doen? In de instellingen on-line van de modem vind ik niet meteen iets. Laatste optie is een switch nemen.

Bedankt

Titel gewijzigd door Laurence (mod) | Vorige titel: UTP poort trager

4 reacties
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Dat lijkt me een defect aan die poort te zijn.

Misschien kan je een nieuwe gaan halen bij Telenet?

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter

Het is steeds een andere poort. Telkens de laatste die wordt ingeplugged. Kan dat een defect zijn?

ik dacht misschien een configuratie maar kan niets vinden

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Oh, ik dacht dat het fysiek de vierde poort was. Dus geen fysiek defect aan de poort. Mogelijk toch een defect binnen in het toestel? Geen idee…

Normaal is het in ieder geval niet. Een configuratie optie zal je niet vinden.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
LaurenceDDW
Moderator
Een bus vol! Warming up? Topicwurm! Al 25 duimen!

Hey @Ex-Netweter, normaal gezien zou dit niet het geval mogen zijn. Hier staat ook duidelijk aangegeven dat er 4 ethernetpoorten zijn die een downloadsnelheid van een gigabit moeten bieden. (Afhankelijk van je abonnement uiteraard!): https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/modem-en-andere-toestellen/alles-over-je-telenet-modem.html?multisolution_attribute=CV8560E.

Ik raad je aan om contact op te nemen met de klantendienst van Telenet, en je modem te laten omruilen. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewLaurence | Moderator