Beantwoorden
Morad
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken! Hi there!

Ubiquiti AP-AC-PRO niet zichtbaar op netwerk

Hoi,

 

Ik heb onlangs een AP gekocht van Ubiquiti om te gebruiken in mijn thuisnetwerk om het wifi-signaal te versterken in de ruimtes op het 2de verdieping.

 

Ik heb de AP geinstalleerd en werkt prima, maar wanneer ik de SSID zoek (ingesteld in de Unifi Controller), wordt deze niet weergegeven in mijn netwerk.

Ik ben gaan kijken naar de verbonden toestellen in mijntelenet.be en daar zie ik dat er wel verbinding is met de router, logischerwijs, aangezien AP verbonden is met router Telenet.

 

Ik zou graag twee wifi netwerken willen hebben: 1 van AP (voor  1ste en 2de vdp) en 1 van Telenet voor gelijkvloers. Hoe kan ik dit voor mekaar krijgen? Ik zie het niet meer

Iemand ervaring hiermee.... het zou zonde zijn om dit niet te kunnen gebruiken. Reeds gebeld met Telenet en geven aan geen support te bieden, aangezien AP niet van hen is en ze deze ook niet op het netwerk zien.

 

Titel gewijzigd door MarianneM (mod) | Vorige titel: Ubiquiti AP-AC-PRO

Tags (1)
0 Likes
3 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Ubiquiti AP-AC-PRO niet zichtbaar op netwerk

Is de AP via een kabel aangesloten op je netwerk?

In de controller vind je onder Settings - Wireless Networks een box "Hide SSID". Staat die misschien aangevinkt?

Het Wireless Netwerk moet natuurlijk ook enabled staan (tickbox direct onder de SSDI naam).

 

Gebruik je hetzelfde SSID op de Unifi als op de Telenet router, of een verschillende?

Als het dezelfde is, is het verstandig de instellingen na te kijken dat ze elk wel een ander kanaal gebruiken.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Ubiquiti AP-AC-PRO niet zichtbaar op netwerk

Ook bij verschillende SSID’s is het verstandig om na te kijken of de AP’s verschillende kanalen gebruiken. Des te meer zelfs.

Een wifi kanaal staat as such volledig los van de SSID's.

 

Op 1 kanaal kunnen verschillende SSID’s gebroadcast worden.

 

Maar: Als je verschillende SSID’s zou uitzenden door meerdere AP’s op hetzelfde kanaal, gaan deze elkaar storen (ook als je dezelfde SSID uitzendt natuurlijk). Je client zal de SSID zien van de AP waarvan je het sterkste signaal ontvangt.

 

Een andere werkwijze kan ook zijn om overal hetzelfde kanaal te gebruiken, maar om de radiosterkte heel laag te zetten. Zodat de signalen elkaar nooit gaan storen.

Dit heeft het voordeel dat de clients nooit van kanaal gaan moeten switchen, maar het nadeel dat er plaatsen zijn in je huis waar er geen ontvangst is.

 

Hier een interessante discussie: https://community.ui.com/questions/Multiple-APs-should-use-different-channels-but-the-same-SSID/7c10...

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
b003042
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
On a roll... Happy New Year! Tien op tien! Handje vol!

Ubiquiti AP-AC-PRO niet zichtbaar op netwerk

Ik zou zeker aanraden om de beide netwerken netjes gescheiden te houden, zowel SSID als kanaal.  Ubi gaat moeilijk doen als er gebruik wordt gemaakt van hetzelfde SSID/kanaal (omwille van veiligheidsredenen).  Je geeft aan dat het AP werkt maar dat je de SSID niet terugvindt in je netwerk.  Begrijp ik het goed dat je bvb met je smartphone/tablet geen verbinding kunt maken met AP ?  Uit eigen ervaring weet ik dat de controller niet zo eenvoudig op te zetten is, niet in het minst omwille van de uitgebreide tweakers mogelijkheden.  Kan je eventueel een screenshot nemen van de instellingen ? (persoonsgebonden info wel verbergen aub).

0 Likes