Beantwoorden
Causa-Mortis
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Upgraden naar All-Internet Speedboost hardware?

Ben van plan om te upgraden naar de 1 Gbps All-Internet Speedboost abonnementMijn huidige modem (CH7465LG-TN) zal dus moeten vervangen worden. Ik gebruik ook een accesspoint maar kan nergens vinden of deze ook moet vervangen worden.

Vraag 1 : zal de oude modem vervangen worden door F@ST3896LG-TN of CV8560E of kan ik kiezen, (en welke is de beste) ?

Vraag 2 : moet mijn huidige accesspoint ook vervangen worden?

 

Alvast bedankt !

0 Likes
7 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1130
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Upgraden naar All-Internet Speedboost hardware?

Ik denk dat ze standaard de F@ST3896LG-TN geven en de CV8560E op aanvraag.

De F@ST3896LG-TN is compatibel met het Telenet Acces Point; al raden ze zelf de Pods aan.

Wat het beste is moet je zelf uitmaken, ik zou de CV8560E (is denk ik ook compatibel met Access Point, maar heeft zelf geen Wi-Fi) aanraden als je alles in eigen beheer wil houden en er zelf een eigen router achter hangt (via bridging). Als je de Bridge functie gebruikt moet je wel een alternatief zoeken voor je Access Point.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5308
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Upgraden naar All-Internet Speedboost hardware?

@Causa-Mortis als je een aanpassing doet zal er normaal gezien in de mail een melding zijn dat je uw modem moet vervangen, telenet wil zo snel mogelijk de Docsis 3.1 modems in omloop hebben bij iedereen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Upgraden naar All-Internet Speedboost hardware?

@Causa-Mortis  schreef:
Vraag 2 : moet mijn huidige accesspoint ook vervangen worden?

Wellicht wel, als je 1 Gbps download over Wifi wil halen heb je een Wifi 6-toegangspunt uit het hogere segment nodig.
Wanneer je upgrade naar een sneller internetabonnement moet je dus ook nagaan of al je toestellen thuis de hogere snelheden wel aankunnen.
Anders is de upgrade grotendeels weggegooid geld.

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2714
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Upgraden naar All-Internet Speedboost hardware?

Als je de nieuwe modem centraal in huis kan plaatsen

heb je access point misschien niet meer nodig valt te zien

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Upgraden naar All-Internet Speedboost hardware?

Ik wil je toch even meegeven dat het momenteel nog risicovol is met de gekende activatie problemen zelf ben ik ook pas overgegaan van een CH7465LG-TN modem naar een CV8560E modem.Een CV8560E modem kan je enkel gaan afhalen in een telenet winkelpunt en best de winkel naar keuze even op voorhand bellen en vragen of ze die modem in voorraad hebben.

Wanneer je een nieuwe modem gaat halen hou de oude dan nog even bij voor het geval die nieuwe niet geactiveerd geraakt dan zit je in ieder geval niet zonder internet.

Verder heb je ook een abonnement nodig dat de verlangde snelheid toelaat.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Upgraden naar All-Internet Speedboost hardware?

Akkoord, als je geen last wil hebben van de aanslepende IT-problemen bij Telenet kies je best voor Orange Home Internet met Internet Boost Giga voor 71 euro/maand.
Niet alleen goedkoper, maar ook een iets snellere upload. (En ook geen gezever met het instellen van de instellingen van je modem, port forwarding, bridge-mode,...)

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2714
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Upgraden naar All-Internet Speedboost hardware?

Of je ruilt het toestel om voor je vertrekt op vakantie

Hou wel rekening met wachttijden in de winkel

0 Likes