Beantwoorden
BartVE
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

Uploadsnelheid slecht na onderbreking Telenet-modem.

Dag iedereen. Vandaag was er in onze straat een korte Telenet onderbreking. Op ons adres wordt ook de stream van een radio geüpload. Na die storing, lukt het uploaden niet meer. Upload snelheid en zo is in orden. Volgens Telenet ligt het in eerste instantie aan ons. Alle computers en modem afgekoppeld en opnieuw opgestart. Geen soelaas. De stream geraakt niet meer door. Ik krijg nu bericht van Telenet dat het misschien toch aan de WiFi modem zou liggen, en dat ik die hard moet resetten waardoor al onze configuraties opnieuw zouden moeten ingesteld worden, hetgeen iets erg technisch lijkt ( we hebben servers en ftp verbindingen). Het probleem is ontstaan met een storing bij Telenet, internet 10 minuten uit, daarna upload probleem. Telenet kan of wil niks doen en laat mij gewoon hangen. Ten einde raad. Iemand hulp? Dankjewel 🙏 

moet resetten

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Probleem met modem

4 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1134
Krak Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Uploadsnelheid slecht na onderbreking Telenet-modem.

Krijg je een specifieke foutmelding op je stream software?


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5310
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Uploadsnelheid slecht na onderbreking Telenet-modem.

@BartVE is het ip adres toevallig niet veranderd en het Shoutcast systeem of icecast systeem blokeert dat ip adres...


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Uploadsnelheid slecht na onderbreking Telenet-modem.

Na een onderbreking en herstart van de Telenet-modem is je IP-adres misschien gewijzigd. Misschien was er een ander IP-adres vast ingesteld in de streamingsoftware en lukt uploaden daarom nu niet meer. Het is maar een bedenking.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Uploadsnelheid slecht na onderbreking Telenet-modem.

Dat is nu eenmaal de reden dat ik altijd aandring om voor alle vaste toestellen een vast IP in te stellen. EenIp via DHCP is enkel nuttig voor smartphones, tablets en dingen die veranderen van locatie. Printers, NAS, Camera's, TV's, Geluidsinstallaties en al die dingen een vast IP. Ergens tussen 192.168.0.10 en 192.168.0.99 voor zover je de modem/router van Telenet gebruikt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.