24811
netweters
|
152848
antwoorden
|
20746
vragen
|
Hallo,
Heb reeds enige tijd volgend probleem:
Alles werkt normaal dus ook VPN tot ik een switch van TP link (TL-SG108PE) in de HGW inplug en dit met niets in de switch. Dan blijft alles goed werken behalve de VPN die uitvalt en ook bij de VOIP zijn er onderbrekingen. Heb reeds geprobeerd het IP adres van de switch te wijzigen maar ook dit is zonder resultaat. Kan er iemand mij hier verder mee helpen. Bij Telenet zeggen ze dat de modem OK is, en bij de verkoper van de switch vang ik eveneens bot. De HGW is ook reeds gereset.
Alvast bedankt
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dat toestel is een managed switch. Ik persoonlijk heb daar geen ervaring mee, maar heb je alles juist ingesteld? Ik vermoed dat je per ongeluk snel iets verkeerd kan doen in die dingen ...
De switch geeft problemen aan de modem omdat het standaard management adres van de switch is 192.168.0.1 en dit adres is ook het gateway adres van de modem.
Koppel de switch los van de modem.
Geef uw PC een vast IP adres 192.168.0.6 en verbind deze met de switch.
Ga met uw browser naar 192.168.0.1 en dan kan je uw switch instellen.
Geef de switch een vast ip adres 192.168.0.5 als dit gebeurd is dan moet ge opnieuw een verbinding maken met 192.168.0.5 om de switch verder in te stellen.
Als dit gebeurd is dan kan je de switch terug verbinden met de modem en de PC terug normaal instellen om een IP adres te krijgen van de DHCP server.
Dit is de oplossing. Alles werkt nu. Had dit reeds geprobeerd maar op de switch inloggen is niet echt simpel. Als je het IP adres hebt veranderd moet je niet alleen apply doen maar ook save config en daar loopt het mis en word je uit de switch gesmeten. Na heel wat pogingen is het gelukt oef en bedankt.