Beantwoorden
KoenP
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your third party! It's your second party! En we zijn vertrokken! It's your first party!

VPN werkt niet meer - poorten zijn toe

Hoi Iedereen,

 

Ik had de VPN al een tijd niet gebruikt, en toen ik hem nodig had kreeg ik geen verbinding meer. Na checken met dit tooltje https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ blijken alle poorten toe te zijn. (1701, 500 & 4500)

 

ik heb een CV7160E met daarachter een EdgerouterX, waarin de VPN (L2TP) server zit. Het is jarenlang geleden dat ik dit ingesteld heb, en daar het toen gewoon van de eerste keer werkte, heb ik geen idee hoe ik die poorten weer kan openzetten. Ik heb geen toegang tot de modem via mijn telenet. 

 

Is deze setup trouwens nog up to date? Ik heb geen TV, enkel internet.

 

Alvast bedankt,

Koen.

0 Likes
2 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1750
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

VPN werkt niet meer - poorten zijn toe

In tegenstelling tot de huidige dossis 3.1 HGW modellen, is de CV7160E (docsis 3.0) nog een "echte" modem-only.

Dat will zeggen: dit apparaat is geen NAT router. Port forwarding, firewall, blocking en andere begrippen zijn dus voor dit type modem niet van toepassing.

Ik vermoed dat je misschien een ander publiek IPv4 adres hebt ontvangen van Telenet. Kijk eens via watismijnip.be wat je huidige IP adres is. Komt dit overeen met degene die je probeert te gebruiken voor je VPN verbinding?

 

PS. Wat betreft dit type modem; deze is enkel maar docsis 3.0, en Telenet ondersteund dit appartaat enkel nog maar voor abonnement met internetsnelheden tot 400 Mbps.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

VPN werkt niet meer - poorten zijn toe

@KoenP 

ik heb een CV7160E met daarachter een EdgerouterX, waarin de VPN (L2TP) server zit. Het is jarenlang geleden dat ik dit ingesteld heb, en daar het toen gewoon van de eerste keer werkte, heb ik geen idee hoe ik die poorten weer kan openzetten. Ik heb geen toegang tot de modem via mijn telenet. 

Aangezien je nog een echte modem-only hebt is de configuratie van poorten niet op de modem te doen maar op uw eigen router. Een modem trekt zich daar allemaal niks van aan.

Je kunt dus best eens de handleiding van uw EdgerouterX even ter hand nemen ... En dan op dat toestel inloggen om alles te configureren. Dat doe je dus niet via "mijn Telenet" want Telenet heeft niks te maken met uw eigen router.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes