Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Valve luxemburg server ping vraagtekens

Server: lux.valve.net

Server: sto.valve.net

 

Een jaar of twee terug haalde ik naar Valve luxemburg gemakkelijk een latency van 10 - 20 ms. Sinds onlangst, en zeker met de 200 Mbps upgrade, ligt dit getal nu tussen 25 - 45ms.

 

Naar Team Fortress 2 luxemburg servers kan ik zelfs niet meer pingen noch verbinding maken. Dit is een volle server op dit moment: 146.66.159.232:27020

 

Naar de stockholm servers behaal ik een ping van 35 - 55ms. Hoe komt het dat ik dezelfde latency values behaal naar een server van limburg naar luxemburg (230 KM), als die van limburg naar stockholm (1450 KM)?

 

Andere nuttige latency informatie:

telenet.be: 45 ms

google.be: 25 ms

zonhoven.be: 15 ms

0 Likes
2 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7397
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Valve luxemburg server ping vraagtekens

Dat is inderdaad een goede vraag.
Heeft er iemand een idee hoe het komt dat @Ex-Netweter dezelfde latency values behaald naar een server van Limburg naar Luxemburg, als die van Limburg naar Stockholm?

 

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Zappone
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Valve luxemburg server ping vraagtekens


fredd schreef:

Naar de stockholm servers behaal ik een ping van 35 - 55ms. Hoe komt het dat ik dezelfde latency values behaal naar een server van limburg naar luxemburg (230 KM), als die van limburg naar stockholm (1450 KM)?

 


 

Afstanden op internet zeggen niet veel, je denkt toch niet dat er tussen Limburg en Luxemburg een rechtstreekse verbinding van 230 km ligt? Smiley Vrolijk

Wanneer ik van hier (Antwerpen) een traceroute doe naar sto.valve.net, dan is het pad netjes antwerpen>brusssel>Amsterdam>Zweden>Valve

 

Doe ik hetzelfde voor lux.valve.net, dan is het Antwerpen>Brussel>Frankrijk>Luxemburg...

Een omweg dus, en je hebt daar geen enkele vat op, dat zijn routerbeslissingen (die overigens morgen weer anders kunnen zijn!)

Alleen proefondervindelijk de  kombinatie beste server/ beste pad uitzoeken kan verbetering brengen.

 

 

 

 

0 Likes