Beantwoorden
JohanM60
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Vast IP-adres op internet netwerk activeren voor Sonos

Voor de speelervaring van mijn Sonos zou ik graag een vast IP-adres op mijn intern netwerk willen vastzetten. Als dit niet kan, dan valt mijn Sonos altijd weg bij updates en ervaart deze connectie problemen. Mijn Sonos geeft steeds aan dat hij geen verbinding kan maken met de router.

 

Enig idee hoe dit op te lossen?

Zou meer dan welkom zijn.

 

Inhoud gewijzigd door DetuinNick (mod) | Reden: Te weinig inhoud in de originele post

Titel gewijzigd door DeTuinNick (mod) | Vorige titel: Sonos

Tags (1)
0 Likes
4 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2580
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Vast IP-adres op internet netwerk activeren voor Sonos

Je vraag is nogal cryptisch.  Je wil dus je Sonos apparatuur een vast IP adres geven op je LAN netwerk?

Op Sonos zelf kan dat niet, maar op een eigen router kan je werken met fixed DHCP reservations, waarbij de DHCP server op je router op basis van het MAC adres van de Sonos steeds hetzelfde IPv4 adres gaat uitdelen.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5183
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! Organisatietalent! De gouden postveer is voor jou

Vast IP-adres op internet netwerk activeren voor Sonos

Afgaande op het label "modem" zou het ook wel de bedoeling kunnen zijn om de router een vast IP te geven. Dat is een ander verhaal.

 

Daarom, eerst wachten op verduidelijking van @JohanM60 omtrent zijn vraag, zoals @Steven-E ook reeds gevraagd heeft.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JohanM60
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Vast IP-adres op internet netwerk activeren voor Sonos

Beste,

 

alvast bedankt voor de verduidelijking, ikzelf ben een leek 😊

Het is zo dat…mijn boodschap naar Telenet:

….voor de speelervaring van mijn sonos zou ik graag een vast ip adres op mijn intern netwerk willen vastzetten. Zoniet valt deze altijd weg bij updates en geeft connectie problemen.

 

Telenet antwoordde hierop volgende:

Hi Johnan, helaas is dat niet mogelijk met een residentieel abonnement. 😞 Caro

 

Dus stond ik nog steeds…nergens. Mijn Sonos antwoordt steeds dat hij geen verbinding kan maken met de router.

 

Enig idee hoe dit op te lossen?

Zou meer dan welkom zijn.

 

alvast bedankt

 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2580
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Vast IP-adres op internet netwerk activeren voor Sonos


@JohanM60  schreef:

Beste,

 

alvast bedankt voor de verduidelijking, ikzelf ben een leek 😊

Het is zo dat…mijn boodschap naar Telenet:

….voor de speelervaring van mijn sonos zou ik graag een vast ip adres op mijn intern netwerk willen vastzetten. Zoniet valt deze altijd weg bij updates en geeft connectie problemen.

 

Telenet antwoordde hierop volgende:

Hi Johnan, helaas is dat niet mogelijk met een residentieel abonnement. 😞 Caro

 

Dus stond ik nog steeds…nergens. Mijn Sonos antwoordt steeds dat hij geen verbinding kan maken met de router.

 

Enig idee hoe dit op te lossen?

Zou meer dan welkom zijn.

 

alvast bedankt

 


@JohanM60 

Je wil dus een vast IP op je LAN, zoals ik dacht. De Telenet man/vrouw had het dus verkeerd begrepen. Een vast IP langs de buitenkant van je Homegateway is idd niet mogelijk met jouw abonnement , maar dat heb je ook helemaal niet nodig.

 

Een vast IP op je LAN gaat trouwens ook niet helpen, ik weet niet waar je die info vandaan haalt. Sonos updates werken prima met een dynamisch IP adres uitgedeeld door je Telenet router.

 

Wat wel af en toe voorkomt zijn falende updates door overbelaste Sonos update servers. Heb ik ook al een paar keer gehad, maar die problemen zijn van tijdelijke aard.  Daar gaat een vast IP niet bij helpen, dus gewoon effe wachten en op een ander tijdstip opnieuw proberen.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.