Vertraging netwerk met nieuwe modem
Netwerk opzet:
- Telenet modem (met toestellen op wifi)
- Powerline (TP-Link)
- Aangesloten op powerline = access point (ASUS router in AP mode) met daarop een Media server alsook verschillende toestellen op wifi)
Probleem:
Ik had sinds enige tijd problemen op een deel van mijn netwerk dat achter een access point ligt. Na wat geprobeer bleek dat als ik daar een download met veel bandbreedte start (vb. 10mb/s), dit deel van het netwerk connectie verliest. Vermits ik niet meteen een oplossing zag ben ik voor wat trial & error een nieuwe modem gaan halen bij Telenet.
Gisteren modem opgezet en nu heb ik problemen met alles wat zich achter de powerline bevindt, hetzij van een andere aard. Het blijkt dat ik nu wel verbinding heb, maar e-norm traag. Surfen of iets dergelijks lukt nauwelijks. Lichtjes op de AP/Router branden, doch allemaal oranje. Er is connectie, want ik geraak (traag) op de AP admin pagina vanop de wifi aan de Telenet modem).
Net ook even geprobeerd met een laptop rechtstreeks op de powerline (die in de AP steekt) en daar krijg ik eenzelfde resultaat (verbinding maar érg traag)
Vraag: Heeft dit nieuwe issue met de nieuwe modem (type 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS) te maken? Ik las hier en daar op dit forum dat er problemen zouden zijn met deze nieuwe modem en 'oudere' powerlines?
Titel gewijzigd door Kevin (mod) I Vorige titel: Vertraging deel network met nieuwe modem
Opgelost! Ga naar oplossing.
- Labels:
-
access point
-
modem (HGW)
-
netwerken
-
snelheid