24750
netweters
|
152316
antwoorden
|
20691
vragen
|
Een vraag naar ervaringen.
Ik heb nu WIGO met:
- Gigaboost
- TV met Streamz
- 5 sim nummers met 1 ONE numme (esim).
Ik denk erover om te converteren naar ONEup met dezelfde opties.
De prijs lijkt me hetzelfde maar met meer mobiele data (40Gb per sim?)
Zijn er andere voor- of nadelen?
Is er een risico dat er iets misloopt?
Gebeurt de switch transparant?
Mijn zoon werkt thuis als developer en ik kan me niet permitteren van een tijd zonder internet te vallen...
Wat zijn de ervaringen?
Bij mijn verstap naar One Up is het vlot gegaan ( twee dagen ). Heb het online aangevraagd en was dus na die twee dagen in orde. Enkel enig minpuntje , maar dat is een algemeen puntje eigenlijk van iedereen , is dat je modem die je hebt gewisseld dient te worden. Nu heb je waarschijnlijk de CH7465LG-TN en je moet dan naar de CV8560E ( de E-router dus modem zonder wifi ) of de CH8568LG de modem met wifi. Dit omdat de oude modem dan maximaal tot 400 Mbps gaat.
Voor de rest ben ik er super tevreden van van de One Up. Haal mijn snelheden ook via mijn Mesh wifi dus dat is in orde. Betreft Streamz(+) blijft het hetzelfde daar veranderd er niks voor jullie.
Wel natuurlijk 5 simkaarten dus 200 Gb aan mobiele data die je kan gebruiken in België aan volle snelheid. In de EU heb je 20 Gb per simkaart ( 100 Gb in totaal ) om dus in Europese landen te gebruiken aan volledige snelheid.
Tijdens de omschakeling heb ik dus ook totaal niet zonder internet gezeten of tv dat gaat gewoon door. Natuurlijk als je de modem gaat wisselen dan zal je internet even onderbroken zijn. Maar dat is normaal anders kan je de modem niet omwisselen.
Ik heb de CH8568LG vanwege de gigaboost
Dan heb je dus de juiste modem dus jou overstap is dan makkelijk te doen en moet je geen andere gaan halen.
als dringend is dan doe je het
als je kan wachten tot ze het abo van
wigo worden overgezet naar one up moet je zelf niets doen .
zoals ze nu met yugo al bezig zijn
https://www.netweters.be/t5/Lounge/YUGO-abonnement-wordt-ONEup/m-p/135940#M4313
Hier telefonisch van Wigo Home S naar One gegaan.
Overschakeling was bijna instant zonder daar iets van te merken.
De nieuwe diensten de dag erna pas gebruikt om zeker te zijn.
Voor mijn (gratis) vaste lijn toen nog moeten bellen om deze om te zetten naar een "toplijn" en dit gebeurde ook bijna onmiddelijk. (ik kon zien in "mijn Telenet" dat dit nog niet gebeurt was).
Wachten op automatische overschakeling van Wigo naar One Up ? Ik vrees dat dit wachten is op Sint-Juttemis. Ben algemeen gezien tevreden van Telenet, maar niets is er voor niets. Zelfs voor het omruilen van een digicorder naar een TV box moet 50 Euro worden neergeteld en ik vraag mij nog altijd af waarom.
De overstap is vrij vlot verlopen. Enkel mijn vaste telefoonlijn heeft er een paar dagen uit gelegen. Klantendienst kreeg het niet opgelost. Kwam in orde na bezoek van een technieker van Telenet.