Beantwoorden
karelclaessens
Professional Weetjesweter
Berichten: 50
De vlam zit erin. Dag van de Chocolade Wereld gedichtendag On a roll...

WIGO naar ONEup

Een vraag naar ervaringen.

Ik heb nu WIGO met:

- Gigaboost

- TV met Streamz

- 5 sim nummers met 1 ONE numme (esim).

 

Ik denk erover om te converteren naar ONEup met dezelfde opties.

De prijs lijkt me hetzelfde maar met meer mobiele data (40Gb per sim?)

Zijn er andere voor- of nadelen?

Is er een risico dat er iets misloopt?

Gebeurt de switch transparant?

Mijn zoon werkt thuis als developer en ik kan me niet permitteren van een tijd zonder internet te vallen...

Wat zijn de ervaringen?

 

Karel Claessens
Tags (2)
0 Likes
7 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5869
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WIGO naar ONEup

@karelclaessens  

Bij mijn verstap naar One Up is het vlot gegaan ( twee dagen ). Heb het online aangevraagd en was dus na die twee dagen in orde. Enkel enig minpuntje , maar dat is een algemeen puntje eigenlijk van iedereen , is dat je modem die je hebt gewisseld dient te worden. Nu heb je waarschijnlijk de CH7465LG-TN en je moet dan naar de CV8560E ( de E-router dus modem zonder wifi ) of de CH8568LG de modem met wifi. Dit omdat de oude modem dan maximaal tot 400 Mbps gaat.

 

Voor de rest ben ik er super tevreden van van de One Up. Haal mijn snelheden ook via mijn Mesh wifi dus dat is in orde. Betreft Streamz(+) blijft het hetzelfde daar veranderd er niks voor jullie. 

 

Wel natuurlijk 5 simkaarten dus 200 Gb aan mobiele data die je kan gebruiken in België aan volle snelheid. In de EU heb je 20 Gb per simkaart ( 100 Gb in totaal ) om dus in Europese landen te gebruiken aan volledige snelheid. 

 

Tijdens de omschakeling heb ik dus ook totaal niet zonder internet gezeten of tv dat gaat gewoon door. Natuurlijk als je de modem gaat wisselen dan zal je internet even onderbroken zijn. Maar dat is normaal anders kan je de modem niet omwisselen. 

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
karelclaessens
Professional Weetjesweter
Berichten: 50
De vlam zit erin. Dag van de Chocolade Wereld gedichtendag On a roll...

WIGO naar ONEup

Ik heb de CH8568LG vanwege de gigaboost

Karel Claessens
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5869
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WIGO naar ONEup

@karelclaessens  

Dan heb je dus de juiste modem dus jou overstap is dan makkelijk te doen en moet je geen andere gaan halen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2729
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

WIGO naar ONEup

als dringend is dan doe je het 

als je kan wachten tot ze het abo van

wigo worden overgezet naar one up moet je zelf niets doen .

zoals ze nu met yugo al bezig zijn

https://www.netweters.be/t5/Lounge/YUGO-abonnement-wordt-ONEup/m-p/135940#M4313

 

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

WIGO naar ONEup

@karelclaessens 

Hier telefonisch van Wigo Home S naar One gegaan.

Overschakeling was bijna instant zonder daar iets van te merken.

De nieuwe diensten de dag erna pas gebruikt om zeker te zijn.

Voor mijn (gratis) vaste lijn toen nog moeten bellen om deze om te zetten naar een "toplijn" en dit gebeurde ook bijna onmiddelijk. (ik kon zien in "mijn Telenet" dat dit nog niet gebeurt was).

0 Likes
Stadhuis2
Experienced Meerweter
Berichten: 113
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

WIGO naar ONEup

Wachten op automatische overschakeling van Wigo naar One Up ? Ik vrees dat dit wachten is op Sint-Juttemis. Ben algemeen gezien tevreden van Telenet, maar niets is er voor niets. Zelfs voor het omruilen van een digicorder naar een TV box moet 50 Euro worden neergeteld en ik vraag mij nog altijd af waarom.

0 Likes
Stadhuis2
Experienced Meerweter
Berichten: 113
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

WIGO naar ONEup

De overstap is vrij vlot verlopen. Enkel mijn vaste telefoonlijn heeft er een paar dagen uit gelegen. Klantendienst kreeg het niet opgelost.  Kwam in orde na bezoek van een technieker van Telenet.

0 Likes