Beantwoorden
Sergej
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Waar is optie om port forwarding aan of uit te zetten?

Waar is de optie gebleven om 'port forwarding' actief of niet actief te zetten?

+ ook: mijn LAN netwerk is 192.168.99.X en niet 192.168.0.x -> 'stijlfoutje' van de website of de optie om het derde octet zelf te kiezen niet meer mogelijk?

Sergej_0-1705848157871.png

 

Wat ik ook doe, de poort blijft gesloten staan met een online port checker. (poort 443 en 80 staan ook open - nog met de vroegere GUI ingesteld, die werken gewoon)

Sergej_1-1705848287511.png

Sergej_3-1705848316862.png

 

 

Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: port forwarding

 

5 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Waar is optie om port forwarding aan of uit te zetten?

Zeker van dat uw netwerk nog altijd 192.168.99.0 is met gateway 192.168.99.1 en uw devices vaste IP adressen gebruiken in de range 192.168.99.10 tot 192.168.99.99?

Of heb jij je netwerk achter een eigen router die die adressen gebruikt en is het WAN IPadres op je eigen router 192.168.0.x is?

Dan moet jeerst forwarden naar dat IPadres van je eigen router en op je eigen router forwarden naar de devices.

Het is maar een opmerking hoor.... om zeker te zijn.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Waar is optie om port forwarding aan of uit te zetten?

gewist naast de kwestie

 

 

Sergej
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Waar is optie om port forwarding aan of uit te zetten?

Hoi igvfer.

- ja dat ben ik zeker, hoewel het in de 'mijntelenet' - geavanceerde instellingen zo niet zichtbaar is. Daar staat er weliswaar 192.168.0.X als lan netwerk. (ik denk echter dat dat een bug is)

op het toestel alwaar ik nu van schrijf:

 

IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.99.234(Preferred)
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.99.1

- de VPN server (pfsense) WAN interface zit ook op dat zelfde 192.168.99.x netwerk, hierop draait openvpn. Als ik me in mijn intern netwerk zet en de config file aanpas naar het WAN adres van die VPN server verbind ik zonder probleem. (VPN netwerk is ingesteld op 10.10.20.0/24 en het LAN net achter de interne firewall aldaar is 10.10.10.0/24 maar dat is niet relevant.) Ik wil op mijn Telenet modem de poort 1194 openzetten. Portscan vanaf internet toont dat deze toe staat.

Ik heb bvb ook een homeassistant draaien op het 192.168.99.0/24 (telenet lan) die achter een reverse proxy zit waar de SSL offload op gebeurd -> poort 80 en 443 staan geforward naar de reverse proxy vanaf de telenet modem en dat werkt perfect. (dezelfde portscan tool online toont ook de open poort 443, zie screenshots hieronder)

Het ligt ook niet aan de pfsense firewall, die staat 'any - any' op alle poorten. (kan ook geen kwaad gezien die niet direct van internet bereikbaar is, nu toch niet althans. :))

Sergej_0-1705945724110.png

 

Sergej_1-1705945733713.png

 

 

Sergej
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Waar is optie om port forwarding aan of uit te zetten?

Ter info,

Na even te spitten in het forum merk ik dat wel meer mensen hetzelfde probleem zouden hebben met de f@st router... velen raden aan om te switchen naar een model 'E' wat je in 'passthrough' zou kunnen zetten. Echter heb ik wel en zonder problemen met de f@st, poort 443 en 80 kunnen forwarden een tijdje geleden. Het lijkt toch echt wel een probleem met de sturing via de portal en niet met de hardware? Ik ben eerlijk gezegd wel zeer blij met de wifi 6 en mesh functonaliteit vd f@st ism de 'pods' en heb weinig zin om een hoop POE te gaan voorzien voor m'n ubiquiti set die ik in een kartonnen doos in de kelder had gezwierd na de verhuis. 🙂

Sergej
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Waar is optie om port forwarding aan of uit te zetten?

Edit: poort 1194 UDP staat plots wel open...

Ik had via de website een melding gemaakt en vandaag ook telefoon gekregen van Telenet, met de boodschap dat het jammer genoeg een gekend probleem is en de backoffice er aan aan het werken is. Fair enough - we hebben een consument abbo en geen SLA's voor dit soort zaken. 🙂

Dus ijdele hoop om alsnog even te testen, maar blijkt dat mijn aanpassing toch ineens actief is!

Ik geraak vanaf 'buiten' tot op mijn VPN server en dat was wat ik nodig had.

Sergej_0-1706031490430.png

 

Blijven proberen is de boodschap dus.