24749
netweters
|
152308
antwoorden
|
20690
vragen
|
Hoi Netweters,
Zijn er hier ervaren techniekers , die mij kunnen vertellen wat de correcte modem waardes zijn ?
Probleem is dat bij de speedtest hij veel moeite heeft en langzaam tot zijn downloadsnelheid komt.
Waardes:
Download: 140+- Mbps
Upload altijd perfect: 13,14 Mbps +-
Ping 12 15 ms +-
Jitter: veranderd continu van 1 - 8 ms
Hierdoor heb ik een hoge jitter, en websites die trager zijn.
Ook tijdens het gamen regelmatig een spike.
Grtz
Beste,
Ik heb een Wiggo Home S.
150 Mbps Download/ 15Mpbs Upload.
Dit is via de utp kabel rechtstreeks op mijn modem.
Alleen vind ik het storen dat websites trager open gaan.
Ook heeft hij veel moeite met youtube filmpjes openen.
En mijn regelmatig lagspikes tijdens games.
Weet jij de correcte waardes zoals gevraagd/
En kan ik jou speedtest meting eens bekijken van Telenet?
@Booo Contact opnemen via messenger/FB. Dan kunnen ze alles eens nakijken. Ik had ook zeer lage waarden. Technieker afspraak gekregen maar die is zelfs nooit binnen geweest. Die heeft mij wel gebeld. Blijkbaar gebruikte mijn modem niet de volledige 24 kanalen die er nodig zijn om bepaalde capaciteit te bekomen. Blijkbaar 1 of meer die niet gebruikt werd en normaal gezien herstelt de modem dit zelf maar hebben ze dit moeten forceren en kunnen ze dit van op afstand.
Ik was terug gevallen naar een download van tussen de 50 en 150 Mbps waar ik normaal Gigabit heb.
Hou er wel rekening mee dat je er eentje kan hebben die je ondanks alles toch nog eens de modem, je AP's en je PWL's doet (her)opstarten zelfs al je aangeeft dat je alles bekabeld getest hebt rechtstreeks op de modem en je die dingen al tot in de treure hebt gedaan.
Ik heb al reeds contact opgenomen met hun via FB.
Ze zeggen dat de waardes correct zijn.
Ik weet gewoon dat de TX waardes te laag zijn.
Nu 27 bij installatie eerste keer 31.
Na mijn eerste installatie ( nieuwe klant) had ik een blikseminslag, en dan was de modem en decoder en tv defect.
Ook de 2de utp poort op mijn pc.
Technieker ook al eens laten komen, die zei gewoon van ja alles is goed van waardes...
Ben er zeker van dat of de modem niet goed is, of er misschien een storing is gekomen op de tab.
Dit door die inslag misschien
@Booo schreef:Zijn er hier ervaren techniekers , die mij kunnen vertellen wat de correcte modem waardes zijn ?
Voor wat downstream betreft, gebruikt Docsis 3.0 256 QAM modulatie. Dat is dezelfde techniek als voor DVB-C.
De waarden die hiervoor gebruikelijk zijn, zijn:
RX level: tussen -7 dBmV en +7 dBmV is goed (binnen de specificatie).
SNR level: boven 33 dB is goed, onder de 30 dB is problematisch.
Voor de upstream wordt 64 QAM gebruikt. Als ik het goed voor heb zijn de gebruikelijke waarden:
TX level: tussen +35 dBmV en + 49 dBmV
Komt dit overeen met de waarden die je terugvindt?
@Ex-Netweter
Beste,
Een technieker vertelde mij en ook het callcenter.
Dat de waardes minimum voor TX 25/27 dienen te zijn of meer.
Dit zijn de waarden die ik heb SNR was 42 RX 2 en TX tussen de 25-27.
Kan je mij vertellen waar ik deze info kan vinden je jij weergeeft.
Misschien kan ik hun dit tonen, als ik een nieuwe afspraak maak.
Heb btw ook interesse om zelf technieker of netwerktechnieker te worden bij Telenet.
@Booo als je een antwoord geeft op een bepaalde vraag of post kan je dan de @ ervoor zetten met de naam van die persoon? Dan weet iedereen direct aan wie je antwoord gestuurd is. Je kan je post nog aanpassen dus je antwoord bewerken.
TX tussen 25 en 47
RX tussen - 4 en + 15
DS SNR +34
US SNR +28
Maar je TX mag dan wel binnen de waardes liggen, deze mag dan ook niet teveel schommelen want een schommelende tx kan ook veel problemen geven. Maar dit valt in jouw geval dan nog heel goed mee. Dus je modemwaardes lijken me wel gewoon ok.
Is er een manual of iets voor techniekers met de regels wat de waardes moeten zijn met technische uitleg.
Omdat @Ex-Netweter andere regels gaf voor de TX
Als mijn TX tussen de 25-30 schommelt dan is dat nog niet goed ?
Kunnen ze iets doen dat de TX hoger is ?
Is dit misschien beter met een docsis 3.1 modem?
Ook op 2,4ghz haal ik ook maar 25 MBit met mijn smartphone
@Booo waardes en dergelijk kunnen techniekers meten met speciale metingen. Ook achterliggend zijn deze waardes op te volgen en daar waar nodig bij te sturen. Je kan aan de tap of aan de node je signalen ook wat versterken en of afzwakken. Maar een technieker weet precies wat te doen , ook de klantendienst kan deze signalen bekijken.Die meting die de klantendienst ziet zijn ook op dat moment de bepalende waardes of dat er wel of niet een technieker moet langs komen.
ja het callcenter vertelden mij dat de waardes ok zijn.
Ik zou gewoon graag mijn TX van 30 of hoger willen zoals bij mijn eerste installatie.
Zodanig dat mijn downloadsnelheid toch wat sterker is.
Dus als er een technieker langs komt kan het goed zijn dat ik €85 moet betalen ?
@Booo ja je betaald die € 85 als het niet aan de installatie van Telenet ligt. Ik zou een case opmaken naar de backoffice en dan vragen of ze erop afstand iets aan kunnen veranderen. Ik weet wat er wel en niet mogelijk is dus ik zou dat op die manier doen. Als ze zeggen er moet toch iemand ter plaatse komen voor een aanpassing ja dan is dat zo maar op kosten van Telenet.