Webpaginas laden langzaam, snelheid lan is oké
Sinds een tijdje merk ik dat wanneer ik een internetpagina wil bezoeken, dat het laden hiervan behoorlijk lang kan duren. Meer specifiek: als ik mijn browser open en een bladwijzer aanklik of een pagina in type, de tijd tussen de entertoets en het beginnen opbouwen van de pagina.
Ondertussen heb ik al eens een propere Windows installatie geprobeerd maar ook daarmee haal ik geen snelheidswinst.
Het rare is dat enkel het wired gedeelte van mijn netwerk hier last van heeft en het WiFi gedeelte niet.
De beloofde download en upload snelheid zijn oke. Latency avg 10ms en jitter avg 1ms, down 190Mbps en up 19Mbps(gemeten op de speedtest van telenet)
Ook is dit zeer onregelmatig ook niet het geval. Webpagina intypen, entertoets indrukken en voordat ik kan knipperen met de ogen staat de pagina er al op.
mijn gegevens:
-Wigo internet Fiber 10Gb
-24*8 Doc 3 Wireless modem/router
-Cat 6 bekabeling, reeds getest met andere bekabeling (cat 6 ligt er al met oog op nieuwere technologie)
-PC, nieuw systeem met Intel(R) Ethernet Connection (2) I219-V op het moederbord (Asus z370)
Pingen naar router ( bijvoorbeeld 192.168.0.1 -t) resulteert in onregelmatige timeouts.
Alle tips zijn welkom.
Meer details op maat indien gevraagd