24758
netweters
|
152467
antwoorden
|
20712
vragen
|
Hallo,
2 dagen na het succesvol installeren van mijn phpBB3 forum(version 3.1.10) is mijn forum niet meer zichtbaar voor mij. Zowel de mensen van het support team van host(Bluehost) als de mensen van het phpBB support team kunnen zonder problemen op mijn forum komen en probleemloos op mijn forum navigeren. Beide support teams hebben naar mijn probleem gekeken maar kunnen niks vinden, zij zijn beide van mening dat het probleem dan bij het internet netwerk moet liggen.
Ik heb op verschillende browsers getest, dit zijn de resultaten:
- Firefox PC: Volledig blanke pagina.
- Firefox Laptop: Kan de index pagina zien, het klikken op iedere willekeurige link resulteerd in een blanke pagina.
- Internet Explorer: HTTP 500 error That’s odd... the website can’t display this page
The site may be under maintenance or could have a programming error.
- Google Chrome: Kan de index pagina zien, het klikken op iedere willekeurige link resulteerd in de volgende error: "The page does not work on www.ripdesigns.net
www.ripdesigns.net can not process this request.
HTTP ERROR 500"
Het probleem doet zich voor op de PC, de laptop en ook op mijn smartphone.
Het resetten(aan/uit zetten) van de modum heeft niet gewerkt en ook zijn alle browser caches en tijdelijke internet bestanden geleegd.
Mijn forum is www.ripdesigns.net
Zou het kunnen zijn dat er ergens op het telenet netwerk of op de modum iets word geblokkeerd waardoor ik mijn eiegn website niet kan zien terwijl andere probleemloos mijn forum kunnen bezoeken?
Met vriendelijke groet,
Ricardo
Gebruik je soms een eigen wifi router of wifi extender
Pas dan eens de dns-instellingen aan naar die van google en herstart jouw computer/smartphone/tablet:
DNS1: 8.8.8.8
DNS2: 8.8.4.4
@Area57 schreef:Gebruik je soms een eigen wifi router of wifi extender
Pas dan eens de dns-instellingen aan naar die van google en herstart jouw computer/smartphone/tablet:
DNS1: 8.8.8.8
DNS2: 8.8.4.4
Soms vraag ik me af of jullie niet betaald worden door Google om die DNS te promoten... 😉
@sb schreef:
Soms vraag ik me af of jullie niet betaald worden door Google om die DNS te promoten... 😉
Mja, die dns servers zijn makkelijker te onthouden dan bijvoorbeeld de OpenDNS servers of de Telenet dns servers. En ik had geen zin om die op te zoeken
Zowel de router als de wireless access point zijn geplaatst door een telenet monteur. Ik heb DNS aangepast maar geen resultaat.
Een tijdje terug een programma gedraaid waarmee je de snelheden van verschillende DNS servers kon testen. Ik weet niet meer welk programma het juist was, maar ik herinner me dat ik niet echt onder de indruk was van OpenDNS of Google. En dan nog, het beetje privacy dat me nog rest ga ik niet weggeven aan 2 bedrijven wiens HQ in de VS (= Land of the Fr... Patriot Act) ligt. Ik weet trouwens niet hoe het met Google zit, maar voor zo ver ik weet krijg je bij OpenDNS reclame te zien als je de naam van een site verkeerd typt (en zij je een voorstel doen). Neen, dank je, hoe minder reclame, hoe beter, zelfs al duurt het een extra seconde langer om een site open te doen.
@Ex-Netweter
een 500 code betekend dat de server de request niet kon uitvoeren ( misconfiguratie )
meestal krijgt iedereen die code te zien
om een voorbeeldje te geven , laatst was ik mijn webserver aan het herconfigureren
php werkt via php-fpm (dus opend via cgi )
dit gaf problemen op websites met php , als ik **bleep** rebuild dan werden aleen html pagina's weer gegeven en geen php pagina's , die kregen een 500 error code
maar goed
eerste vraag
waar ben je gehost ?
en waar krijg je die error code ?
lokaal -> wamp -> localhost -> kijk htacces na en wamp
remote -> kijk script na ( en htacces) en file permitions ( 755 dir -> 644 files , folder 777 werkt NIET altijd , hangt van config af van de server )
maak ook een test bestandje aan met het volgende
test.php
<?php echo "hello world php test ?<br>";
$a=1;
$b = 2;
$a + $b = $c;
echo $c."<br>";
$i = 10;
while ($a < $i )
{
$a++;
echo $i."<br>";
}
if ($a >= "10")
{
print "php werkt goed";
}
?>
test.html
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> <html> <head> <title>Test HTML File</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;charset=utf-8" /> </head> <body> <p>This is a very simple HTML file.</p> </body> </html>
zie of beide pagina's werken
anders contacteer de host als het nog niet werkt want dan is het een server configuratie fout in plaats van een script fout
ook zie of je via ftp het volgende tegen komt
error_log
het zou het volgende kunnen bevatten
[27-Oct-2016 07:44:27 UTC] PHP Parse error: syntax error, unexpected '}' in /test.php on line 16
google rules xD
gemakkelijkste dns dat er is
en voordeel is dat die DNS NIETS blokeert , is een open DNS systeem met light security dus inderdaat niet het snelste of het "veiligste" maar werkt perfect
of dat was toch zo in het begin
hier is meer info
https://developers.google.com/speed/public-dns/docs/intro
MVG
PowerChaos