Beantwoorden
IaP
Freshman Beetjesweter
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf!

Welke lan-instellingen kies ik op de CV8560E-modem?

Hallo iedereen

Ik heb een CV8560E die in bridge modus staat.
Hierachter staat een TP-LINK ER605 waar het lijkt dat ik een geldig IP4 en IP6 adres krijg.

Link.jpg

In de WAN instellingen zijn er verschillende instellingen dat je kan kiezen.

WAN_dropdown.jpg

Onderstaande heb ik ingesteld, ik denk dat deze correct zijn.

WAN.jpg

Ter info, ik gebruik een alternatieve DNS die ik ingesteld heb in de router.

Voor de LAN instellingen weet ik eigenlijk niet goed wat ik dien te kiezen (of dat ik dit standaard mag laten staan).
Deze staat nu ingesteld op None, wat volgens mij niet correct is.

Als ik de andere types bekijk, dan verdrink ik een beetje omdat ik echt niet weet wat in te vullen.

LAN_None.jpg

LAN_DHCP.jpg

LAN_DHCPStateless.jpg

LAN_SLAAC.jpg

LAN_passthrough.jpg

Enige hulp?

Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: IP6 op CV8560E (TP-LINK ER605)

0 Likes
5 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

@IaP 

Uw afbeeldingen zijn nof niet zichtbaar voor ons, dus we zkunnen momenteel nog geen zinnig antwoord geven.
Wat ik wel al kan aanhalen: de E-Router heeft geen bridging functie aan boord. Het is een MAC Passthrough functie.  De ontwikkelaars bij Telenet zouden er wellicht goed aan doen die terminologie in de firmware van de E-Router aan te passen, want het is wel misleidend om van bridging te spreken terwijl dat er niet is.

En MAC Passthruogh heeft totaal geen invloed op IPv6

StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Professional Allesweter
De nieuwe Einstein! GP, kort voor Giga Poster! Applaus voor jezelf! Champagne, lezer van het jaar!

@StefaanH  schreef:

de E-Router heeft geen bridging functie aan boord. Het is een MAC Passthrough functie.  De ontwikkelaars bij Telenet zouden er wellicht goed aan doen die terminologie in de firmware van de E-Router aan te passen, want het is wel misleidend om van bridging te spreken terwijl dat er niet is.

Wat is volgens jou dan de definitie van bridging, of wat is er verkeerd of misleidend?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

@flip1953  schreef:

Wat is volgens jou dan de definitie van bridging, of wat is er verkeerd of misleidend?

Als je dit hier eens doorneemt weet je wat ik bedoel. Jij hebt de kennis om die tekst te begrijpen, daar twijfel ik niet aan.

En ik schreef dit allemaal niet om ambetant te doen, net als jij wil ik de Netweters helpen. En dat doe ik onder andere door consequent zoveel mogelijk overal steeds de juiste benamingen en termen te gebruiken.

Einde off-topic wat mij betreft.

StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter

@IaP  schreef:

Voor de LAN instellingen weet ik eigenlijk niet goed wat ik dien te kiezen (of dat ik dit standaard mag laten staan).
Deze staat nu ingesteld op None, wat volgens mij niet correct is.

SLAAC + Stateless DHCP met de prefix delegation van je WAN.

0 Likes
IaP
Freshman Beetjesweter
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf!

Ik heb dit even ingesteld en denk dat het oké is nu.
Als Prefix ID heb ik 0 genomen, maar vanwaar komt dit eigenlijk? Bij WAN of dergelijke vind ik nergens een Prefix ID terug.
Klopt het dat ik dan 0 invul? Ik heb de keuze tussen 0 - 15. Ik denk dat ik dat ooit ergens gelezen heb hier.

test-ipv6.com geeft een 10/10 via smartphone browser, dus ik ga ervanuit dat dit helemaal opgelost is nu.